Och sommaren håller i sig

Inatt sov jag hur underbart som helst. Kan det bero på att jag drack ett par glas vin? Skitsamma vilket, för det var välbehövligt med en ordentlig sömn. Jag är ju inte sådan person att jag tar till vin för att sova. Sover jag inte bra så gör jag inte.

Gick upp 7.10 och läste tidningen noga. Sedan datorn en kort stund. Därefter tog jag på mig och hämtade hink, fönsterskrapa och trasor. Flyttade undan blomkrukor i vardagsrumsfönstret och så stängde jag in till sängkammaren. Trodde Inge skulle sova länge, men han kom upp ganska snart efter att jag börjat tvätta fönstren. Oh, vad det är jobbigt att ha de fönster som vi har. Tvätta emellan suger verkligen.

Och så är det våra fönsterbleck. För ett antal år sedan fick dåvarande områdesansvarig för sig att de skulle måla om dem. Först skulle de tvättas rena med något medel och så skulle de målas om. Men det blev bara tvätten. Sen var det tvärstopp! Och nu blir det mögel på dessa fönsterbleck. Jag har inte tvättat bort det på ett antal år, men idag gjorde jag det.

Blev klar ca kl. 11 och då rann svetten om mig. Var jätte skönt med en dusch sedan. Gardiner? Njae, jag ville ha nya panelgardiner, vilket jag sade till Inge. Helt okej tyckte han.

Gick in till pappa när jag hade torkat, sminkat mig och fixat håret. Han mådde bra. Sedan åkte Fia och jag med tipset och därefter till AH:s gardiner. Vilket fynd jag gjorde. De hade panelgardiner från Almedahls som hade kostat 249:- men var nedsatta till 99:- Köpte till både vardagsrummet och sängkammaren.
Nu har jag bara datorrummet, Fias rum, sängkammaren och badrummet kvar att tvätta. Och så kan jag börja om med köket (i alla falla in- och utsidan).

Jag hade jätte gärna parkerat bilen och gått på stan, men Fia ville hem! Helt sjukt alltså! Annars tjatar hon om att vi ska hitta på något. Men det var nämligen så här: Maria skulle komma förbi och med sig skulle hon ha "Nalle". Det är hennes nya kärleks hund. Fia ville så gärna träffa "Nalle".

Och Maria och "Nalle" kom och Maria och jag tog en fika ute. Inge  hade redan fikat. De var kvar en stund. Vi gick även in till pappa så att ha fick hälsa på Nalle. Det märktes direkt på Nalle att pappa gillar hundar. Så märkligt det är.

Som jag skrev i rubriken så håller sommaren verkligen i sig. Man tror inte det är sant. Hoppas att detta kan hålla i sig länge. För då blir inte  hösten så himla lång. Jag börjar ju redan längta till nästa sommar. Helt sjukt alltså, men så är det.

Nu ska vi alldeles strax äta kalops. Jag tar lite av den och så blomkål till.

Ikväll blir det "Här är ditt liv". Nyfiken på vem som kidnappas!

Kramizzar



Så här fina var blommorna på min drottningkaktus på jobbet. De har precis blommat över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0