Nu ser vi ut igen

Sovit dåligt åter igen. Vaknade ca 3.25, men lyckades slumra till ca 4.50. Kunde inte somna om, så klockan 5.30 gick jag upp. Gjorde mig iordning och sedan satte jag mig vid datorn en stund. Därefter tvättade jag fönstret i datorrummet. Alla sidor blev det. Klockan 7 var jag ute i tvättstugan och körde igång. In en stund och då blev det datorn för mycket mer kunde jag inte göra, eftersom både Fia och Inge sov. Jo, jag strök gardiner! Till tvättstugan igen.

Klockan 8.30 hämtade jag pappas tvätt. Han är så tacksam för att jag hjälper honom. Men det är ju så smidigt.

Fia kom upp ca kl. 9.20. Då började jag bli hungrig så vi fixade frukost. Väckte Inge precis innan kl. 10! Alltså hur kan han sova?!?!?!

Efter disk och plock, åkte Fia  och jag iväg med pappa till Willys. Solen sken och det var verkligen underbart ute. Vi handlade lite till oss också.

Hjälpte pappa med hans varor. Sedan in till oss. Klädde om och satte igång att tvätta sovrumsfönstret. Det är inte roligt för balkongdörren måste man skruva isär för att kunna tvätta emellan. Önskar så att vi hade 3-glasfönster överallt och inte bara balkongdörren till altan på baksidan. Det tar att få hålla på och klättra upp och ner. Vad en liten gumma kan gnooo :))

Fia var gullig och fixade min mat; kyckling, bacon, grädde och creme fraiche. Satte upp nya panelgardiner i sovrummet.

Därefter tog jag Fias fönster och även där blev det nya panelgardiner. De köpte vi på Bomässan förra  helgen.

Med andra ord så ser vi åter igen ut :)) Skoja bara, så skitiga var inte fönstren, men de behövde en putsning.

Fia åkte och hämtade Tove hos Thomas. Sen åt vi middag. Och så var det disk igen då. Allt medan Inge satt i soffan och såg på TV. Men det gjorde han inte så länge för rätt som det var så drog han timmerstockar. Ja, se karlar....

Fia och Tove åkte och hämtade Maria ca 14.35. Sedan åkte de till Tellbyvallen.

Inge och jag kom precis som matchen hade börjat. Ljungsbro mötte LFF och vann med 5-3. Maria gav sig sjutton på att göra 3 mål för hon  hade fått veta att Casper hade gjort 2 i sin match. Han hade varit i Tallboda och spelat. Och nog gjorde Maria 3 mål! Fia var på väg att få in ett hon också.

Och vädret ska vi inte klaga på. När vi åkte hem från Ljungsbro var det +20 i vägbanan. Snälla goa väder stanna kvar hos oss länge!



Närmast kameran är det Maria som jagar bollen!




Här hoppas Fia få bollen!




Här är båda döttrarna med på samma bild :)

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0