Mycket att göra

Imorse skjutsade Inge mig till jobbet. Det var frost på bilarna som stod på p-platsen. Hua alltså! Det är för tidigt! Men sedan blev det en solig och fin dag.

Har haft fullt upp med arbete och fackinformation idag.

Ringde och grattade min goa pappa kl. 9.30. Han fyller 88 år idag, men  han vill inte bli firad. Efter det så gick jag till vårt bibliotek och registrerade tidskrifter. Fia ringde och vi pratade en stund.

Vi i ST blev bjudna på lunch idag och sedan hade vi ett möte med förbundsordföranden i ca en timme. De är ute och brainstormar och vill veta om vi medlemmar har något som vi vill framföra till löneförhandlingarna.

Fortsatte sedan med mitt arbete. Har även bytt av i växeln/receptionen. Nu kör vi igång och byter av så ofta som vi kan. Vi avbytare har fått en kalender på datorn, där vi noterar när vi kan och inte kan byta av.

Fia hämtade mig kl. 15 och vi åkte direkt till träningen. Var faktiskt rätt så många där och det är ovanligt vid den tidpunkten. Men vi behövde inte vänta på några redskap utan det flöt på bra.

Mörka moln var det på himlen när vi kom ut. Åkte och köpte en blomma till pappa och så hämtade jag hans näringsdryck.

Fia och jag gick in till pappa och grattade honom. Han fick ett par trisslotter och blomman. Men jag vill ju inte bli firad sade han.

Sedan in och jag duschade medan Fia fixade sin mat. Inge hade gjort en omelett åt mig. Mums så gott.

Jo, Maria ringde förut och undrade hur det blir på lördag! Hon har visserligen två innebandymatcher, men de vill ju komma och fira Fia. Så jag ska göra en smörgåstårta.

Nyss kom det en rejäl regnskur.

Ja, det var väl ungefär vad som varit idag.

Ikväll börjar mitt favvoprogram: Grey's Anatomy! YES!

Kramizzar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0