Helt otroligt, men ännu en sommardag har vi haft

Hej kompis!

Aj, aj, aj, vad jag har ont i ryggen. Men det beror nog på att jag tränat musklerna i ryggen, som fått vila alldeles för länge. Klart att det ska kännas i denna gamla kropp att det verkligen är träning nu.

Min man var snäll och skjutsade mig imorse. Brr, det var lite kyligt denna morgon; +6,4 grader kl. 4.15. Ja, jag gick upp då för jag var klarvaken. Tänk om jag kunde vara lika klarvaken på kvällen . Fia har sagt till mig att jag måste hålla mig vaken under Doobidoo ikväll :)) Ge mig vakenpiller någon!!!

På jobbet har det varit full fart. Skickat iväg en rapport som var skriven på engelska. Och när det gäller sådana rapporter, så är det genast många fler som ska ha den. Totalt var det till 56 stycken runt om i världen som den skulle skickas till (Universitet, Forskningslaboratorier m.fl.). Alltså det är ett hästgöra; Först ska man stämpla ett B på alla påskuvert, sedan sätta på etiketten, så stoppa i rapporten och så på topp ska man dra av en remsa och vika en flik så att det klistras igen. Kan någon ta fram ett bättre sätt? För detta sliter på mina fingrar, som redan är så onda.

Tog en promenad med en arbetskamrat efter lunchen. Måste ju säga att vi har en underbar oas framför jobbet. Vilken park det är med massor med små bäckar. I det stora vattendraget stod en färgad man och vi undrade vad han gjorde. Nyfiken som jag är, så frågade jag. Han samlade något litet djur som han skulle forska på. Men det var en syn att se honom med "fiskarbyxor" och håv. Bild kommer på vattendraget där det placerats ett bord mitt i (konst kallas det för). Men jag tog inte den bilden idag.

När klockan var 14.15 kom Inge och Fia och hämtade mig! Jag hade gjort mer än en 40-timmarsvecka, så jag tyckte jag var värd att åka hem. Vi tog ett varv innan vi åkte till apoteket och hämtade ut medicin. Sedan hem med maten till pappa (Lammstek, råstekt potatis och sås). Därefter åkte vi till Plantagen och köpte blomjord. Hem och jag satte igång att plantera om hibiskusen, som var på väg ut ur krukan. Jisses vilka rötter det var. Jag blev genomsvett när jag höll på med den. Men till slut så. Därefter tog jag med lite jord och gick till pappa. Knackade på bakdörren och så tog jag hans Fredslilja. Den var genomsur och det berodde på att vi vattnat och vattnat och så var det bara rötter. Pappa blev så tacksam. Men han var arg för att han inte kunde hjälpa mig. Måste ta och rensa hans rabatt i helgen för den ser för hemsk ut!

Och så var det maten ikväll då :)) Fia gjorde Tzaziki och ratatoullie (eller hur det nu stavas), jag värmde blomkål och Inge grillade minutbiffar, som legat i marinad. Så skulle vi då äta! Vilken besvikelse alltså! Biffarna var värre än värst. För det första så var det svårt att dela dem och så tugga dem! Snacka om långtids-tuggummi! Helt sjukt säger jag. Frågade Inge var han fått receptet ifrån. Det var vid smakprov på ICA Maxi för några veckor sedan. Men grillade hon dem, frågade jag. Nej, hon stekte. Men är det hängmörat kött, så ska det gå att grilla, sade Inge. Tydligen inte säger då jag. Så nu har Fia beställt pizza till Inge och sig, själv tar jag en kebabsallad. Men just nu är jag inte hungrig :))

Så till vädret då! Det har varit ännu en kanondag, vilket är underbart.

Denna dagen minns vi nog alla! För 8 år sedan var det katastrofen i USA och för 6 år sedan dog Anna Lind. Och jag kommer säkert att minnas den också. För nästa år ska jag baske mig påminna gubben om den sega minutbiffen.



Håll med om att det ser mysigt ut med bordet mitt i vattnet! Det var alltså i detta vattendrag som den färgade mannen stod idag :))

Kramizzar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0