En vanlig dag

Imorse när Inge stod på altan och drack kaffet samt rökte tyckte jag det lät som att han pratade med någon. Men han sade bara Ohhhhh! Kom in och var salig för han hade sett ett stjärnfall! Och visst är det häftigt.

När jag varit på jobbet i ca 45 minuter skulle jag ner och kopiera. Mötte då en vakt från vårt vaktbolag. Shit hann jag tänka, nu vill han se min legitimation! Men det ville han inte. Han ville in i ett rum som han inte hittade, men det gjorde jag. Där fanns en mätare som han kollade på. Därefter ville han till Verksta'n. Jag följde med honom (tror att han var ny på jobbet) dit och då säger han att larmet gått i tvätthallen. Men där har vi inget larm svarade jag honom. Det är ju in i fordonsgatan i så fall. Men han tackade och sade att det ser ju inte ut att ha hänt något. Nog blev jag lite fundersam.

Sedan fick jag höra av tjejerna att det inte kommit någon rapport om larm. Mycket märkligt för det borde denna vakt ha skrivit.

Så mina tankar gick till rånet som skedde igår. Är det så här det går till? Inte för att det finns några pengar hos oss, men man undrar ju. För vad gäller gårdagens rån, så måste det varit ett "insiderjobb".

Haft lagom att göra på jobbet.

Allt bra med pappa för jag ringde naturligtvis till honom imorse.

Blev en snabb promenad på 10 minuter tillsammans med en arbetskamrat. Hon fick syn på hägern och fram med våra mobiltelefoner. Tyvärr blev det inga bra bilder.

Inge hämtade mig kl. 15. Tyvärr så hade han glömt kassarna hemma, så vi åkte och hämtade dem. Lämnade samtidigt in ett recept på apoteket. Pappas näringsdrycker börjar att ta slut.

Sedan till Norins ost där jag köpte en bit Svecia och en liten bit av röd primadonna (den är mitt godis numera). Därefter hämtade vi Fia som var hos Maria. Hon hade nämligen hämtat barnbarnen och varit i Valla med dem. Maria lånar pappas bil imorgon.

Sedan till Maxi och handlade. Därefter var jag in till Coop och köpte en present till Fia, som fyller 20 år nästa lördag. Fick ett så bra tips av en arbetskamrat idag. En bra present är det :))

Ute har det blåst, regnat och varit sol. Jo, det åskade ju också mitt på dagen, men det märkte inte jag något av.

Ja, det var lite om denna dag, som väl var mycket vanlig!


Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. (Nalle Puh.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0