En mulen dag

Fattar inte att jag orkade vara uppe till nästan klockan 01.00 inatt, men jag lyckades :)) Sov sedan till 7 och jag har sovit underbart.  Gick upp och läste tidningen. Ute var det mulet och jag tänkte att det kanske var dimmoln.

Ringde pappa ca kl. 9. Allt var bra med honom. Fia kom upp och även  hon läste tidningen. Klockan 10 tyckte både hon och jag att det var dags för frukost, så Fia väckte Inge.

Efter frukost, disk och bäddning duschade jag.

Jag gick in till pappa när jag var klar. Han löste korsord, vilket jag tycker är kanonbra. Då håller han  hjärnan igång. Frågade om han ville följa med oss och lämna tipset, men han ville vara hemma. Jag tycker ju att han behöver komma ut på en tur, men kan inte tvinga honom. Efter att jag lämnat in tipset, åkte vi till Maria och barnen och tog en fika. Tove ville sova hos oss. Det skulle hon få, men vi hade lite att fixa med innan. Åkte till Tornby där Fia skulle köpa en jacka och då passade jag på att fixa en present till Fia. Hade ju tänkt att göra alla inköpen till henne idag, men kom på att det var ju lönrhelg. Och det var hur mycket folk som helst inne på IKANO. Har ju bara ett par saker kvar och det kan jag fixa på fredag. Ska vara ledig då.

Hem och jag gick in till pappa. Lämnade Fias paket där och sedan åkte Inge o jag iväg. Fia tog pappas bil och hämtade Maria och barnen. De skulle på fotboll. Marias nya kärlek spelade. Inge och jag tog en tur ut på landet och sedan åkte vi hem.

Hämtade Fias paket hos pappa och ställde även in TV-kanalen. Sedan in och slog in Fias paket.

Skalade potatis och morötter. Sköljde köttet, som Inge skulle steka. Kokade sedan vitkål, sockerärtor och morötter. Därefter hällde jag på lite grädde och philadelphiaost. Jisses så gott det blev (stuvade grönsaker heter det). Ja, den kommer jag att äta nästa vecka och ska köpa isterband till.

Fia och Tove kom hem. Spelat spel med Tove innan vi åt middag. Den smakade ljuvligt. Alltså dessa, stuvade grönsaker, var hur gott som helst.

Det har varit mulet  hela dagen. Jag trodde först att det var dimmoln, men sådana brukar ju lätta. Men det var heller inga regnmoln. Blåst mycket har det gjort, men det var ändå en behaglig temperatur.

Skulle se på "Här är ditt liv", men det var inte någon person som jag kände så mycket för att se.

Imorgon är det tvätt och sedan ska nog Tove och jag ut  i skogen.

Ha det alla som eventuellt tittar in här och läser!
 
Om du alltid säger "vi får se" händer det aldrig någonsin någonting (Nalle Puh)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0