Dagen började med regn, men slutade med solsken

Gissa om jag var trött imorse! Hade gett vad som helst för att bara stänga av klockan och sova vidare. Men det var bara att kliva upp. Regnade massor ute. Men när Inge och jag åkte,  hade det slutat.

Vi skrattade gott åt grannens "barnbarn", som är en hundvalp. "Farfar" gick ut med honom omkring kl. 5 imorse, men de var snart tillbaka. Denna lilla hund vill inte gå i skogen! Nej, då tvärvänder  han och när de kommer in, ska han direkt ut på baksidan. Det är en herre som vet vad  han vill :))

Regnet började igen och det var inte Maria glad åt. Hon skulle lämna barnen på skolan och själv ta pendeln till sitt arbete. Och så hade Casper lagt bort hennes nycklar så hon kom inte åt sin cykel.

Jag haft fullt upp med RT idag förutom ett möte för oss som byter av i växeln/receptionen.

Naturligtvis så har jag pratat med pappa och jag grattade honom på namnsdagen! Grattis alla som  heter Lennart!

Gjorde klart RT innan jag slutade för dagen, men ska gå igenom det ordentligt imorgon.

Fia hämtade mig och vi åkte direkt till träningen. Det är ju bara så himla skönt! Varför gillade jag det inte tidigare? Men nu tycker ju även Fia att det är kul.

Vi handlade lite på hemvägen. Jag gick in till pappa. Han har fått en kallelse till urologen, så den 12 måste jag ta ledigt för att följa med honom. Tänk om brorsan kunde göra det? Det är ju liksom lite pinsamt för mig. Sist så fick sköterskorna hjälpa pappa och jag satte mig i väntrummet. Visserligen är det ju helt naturligt, men allt behöver jag inte se på min pappa :) Det var annat när jag var barn! Då var jag nyfiken.

Kom att tänka på grannen under oss. Hon var nog bara ca 2 år och hon visste att "Farbror Lennart" badade på fredagarna (det var ju så förr). Så kom hon upp en fredagskväll och ringde på dörren. Hej du, sade jag (jag är 11 år äldre) vad vill du då? - Badar farbror Lennart? Jaa, svarade jag. - Då ska jag se på hans snabel! Detta skrattar vi gott åt än i dag.

Inge hade gjort en omelett åt mig, med färsk svamp. Mums så gott det var. Duschade innan jag åt. Fia åt äggröra och bacon. Jisses hon hade stekt  bacon så det stod som en moln i köket.

Fia åkte iväg och kollade på Caspers sista utomhusträning för i år!



Det här fotot har jag tagit på Motala kyrkogård. De har gjort så otroligt fint där! Värt ett besök!

Ha det!
Kramizzar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0