Åter en dag med mycket blåst

Ja, så var det onsdag och snart är det åter igen  helg! Längtar faktiskt för denna helgen ska jag inte tvätta fönster. Men vi får nog kanske ställa undan utemöblerna och göra höstfint. Känns så trist, men tyvärr nödvändigt.

Har varit lagom med jobb idag. Går igenom adressregister för jag har upptäckt att det är vissa saker som fattas. Kan ju passa på när det inte är något annat som hänger över.

Jo, imorse ringde jag hem och kollade om Fia var vaken (7.10) men det var hon inte. Frågade Inge om hon inte skulle hämta Mia 7.30. Men han visste inte. Så jag ringde till Maria och hon sade att Fia skulle vara där 7.45! Ringde tillbaka hem och bad Inge väcka Fia. Sedan gick jag till kopieringsmaskinen. Då ringde Fia på min mobil och var jätte arg. Hon hade tänkt att sova till 7.15 och så bara åka direkt. Ja, ja, sade jag, det är väl inte så farligt att missa 10 minuters sömn.

Hon skulle nämligen skjutsa Maria till jobbet och innan dess barnen till skolan. Men så när de kom till Marias jobb och de märkte att det fattades personal (två personal på 14 barn i åldern 1–3 år), erbjöd sig Fia att jobba. Men först åkte hon hem och åt frukost. Sen arbetade hon gratis. Det ska hon ha massor av beröm för.

Inge har dammsugit vår bil idag och det behövdes verkligen.

Ute blåste det massor, så jag skippade min lunchpromenad.

Arbetade till 15.05 då döttrarna hämtade mig. Hem med Maria och sedan åkte Fia och jag direkt och tränade. Konstaterade att jag nog kan öka vikterna på vissa redskap.

Hem och in till pappa med mat (den äter han imorgon). Fixade även TV-kanalen till  honom.

In och duschade och därefter åt Fia och jag bacon och äggröra. Sedan diskade jag.

Ska kolla på Superstars även ikväll!

Kramizzar

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0