Äntligen fredag

Hej kompis!

Ja, äntligen fredag säger jag. Så underbart det är med denna dag. Visserligen brukar ju bli trött tidigt, men känslan av att vara ledig i två dagar är toppen.

Inge skjutsade mig imorse. Hade inget direkt när jag kom, så jag satte igång att göra iordning rapporter, som är pliktexemplar (9 olika universitet m.fl.). Det tog sin tid. Lade högarna på ett bord och så ska de skickas på måndag (glömde ju att "Janne" även är ledig på måndag, men "Lappen" får ta det).

Ringde pappa innan mitt fika, för jag visste att det skulle komma folk till honom dels distriktssköterskan, dels en servicekille. Distriktssköterskan skulle kolla såret på skinkan och servicekillen skulle laga en väggkontakt. Allt var i alla fall bra med papsen.

Inge varit iväg på en träff med sina gamla arbeetskamrater. Bra att de håller kontakten, tycker jag. Fia, som sovit hos Maria inatt, har varit med Casper på 6-års. Och på måndag ska hon med Tove, som går i andra klass.

Akta er alltså, men vilken underbar lunch jag åt idag! Önskade att jag hade haft massor med mig. Men.... jag hade delat en avakado och lade majonnäs i djupet på båda. Ovanpå det blev det räkor och så mer majonnäs. Sedan hade jag lite ost, paprika och citron med mig. Jisses så gott det var!!! Efter disken, tog jag en rask promenad på 5 minuter för sedan var min halvtimmes lunch slut. Har vi en halvtimme så har vi. Tar man mer så ska det baske mig gå på flexen, men tyvärr så syndas det friskt. Ibland önskar jag att vi hade en tidsstudieman på jobbet.

Var även och jobbade på vårt bibliotek, men tidskrifterna gör jag snabbt. Så jag satte igång att kolla läget på boxarna, där tidskrifterna står i. Många saknade information om vad som var i boxen. Så jag skrev upp och gick till mitt rum och fixade nya. Det gäller ju att vara lite framåt och ta tag i saker själv.

När jag kom tillbaka till mitt rum efter eftermiddagsfikat, hade jag fått uppgifter att göra i vårt adressregister. En tjock bunt var det. Men så blev ju klockan 15 och jag stängde ner datorn och knappade ut min telefon. Hämtade mat till pappa och så ut till Inge och Fia. YES!!! FREDAG!!! Vi tog ett varv och kollade asfalteringsarbeten hehehehehe så roligt har vi.
Sen till vår spelbutik och även postombud. Fia hämtade ut ett par REK-brev. När vi kom hem, gick jag in till pappa.
Vi pratade en stund innan jag gick in och satte igång att göra sallad + koka blomkål. Inge håller på med någon ny fläskfilégryta. Ska bli så spännande!

Fia ska iväg och kolla på innebandy ikväll. Det är hennes före detta svåger som spelar och han har barnbarnen denna helg, så Fia ska finnas till hands.

Själv sitter jag faktiskt med ett glas vitt vin nu och njuter av att helgen är här!

Vädret?? Ja, nästan så solen kommer och det blåser. Men jag ska nog inte ut mer ikväll :))

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0