Tjugo år sedan jag fick sista barnet

Ja, jisses alltså, tänk att det idag är 20 år sedan jag fick yngsta dottern! Förstår inte vart tiden tagit vägen.

Jag vaknade först 3.30 och då  hade vi -1 grad ute. Slumrade sedan till ca 6.30. Då var det +1,4 grader. Läste tidningen noga och sedan blev det datorn en stund.

Väckte Inge 8.30 och jag gjorde mig redo att sjunga. Men så tog Inge fram två kastrullock och då var det kört. Jag började skratta så tårarna sprutade. Och in till Fia gick vi med buller och bång. Sådant gör man bara på födelsedagar :))

Hon blev så glad över presenterna. Kul också att hon uppskattade "Vår kokbok". Tack för tipset Kicki och Susanna! Koftan hade hon heller inte räknat ut att jag köpt. Av pappa fick hon pengar.

Sofia ringde till pappa och tackade, men han hade glömt bort att hon fyllde.

Efter frukosten åkte Fia till busfabriken. Avslutning med flickorna i fotbollen. Gissa om det uppskattades.  Tur i oturen att det inte blev någon cup för dem idag. För fy vilket väder vi fick fram emot lunch. Regn och blåst och kallt!!!

Jag gick in till pappa och han hade låst upp dörren. Frågade varför han gjort det, men det visste han inte. Hans grannar flyttar idag och jag tror att han tycker det är trist.

Inge och jag åkte sedan med tipset. Därefter till EM-möbler där de hade rea. Vi träffade våra vänner, Bernt och Yvonne. Evigheter sedan vi sågs. Hade massor att prata om. Inte hittade vi något bland reavarorna och förresten så behöver vi ju inte heller :))

När vi kom hem, tog jag in smörgåstårtan från pappa. Dukade och gjorde allting klart. Fia kom hem från busfabriken. Hon hade fått presentkort på Stadium av barnen.

Klockan 14.30 kom Maria, barnen och Thomas. Kul att han följde med. Men han har ju barnen denna helgen. Skönt att vi kan umgås som normala människor. Det är ju inget vi kan göra något åt att de två separerade även om det var jobbigt när det hände (ett år sedan på måndag).

Vi åt smörgåstårta och fikade. Fia fick smycken och 20 röda rosor av dem. Dessutom hade Thomas givit Fia en V75:a och lottorader.

Jag var in till pappa med en bit smörgåstårta och då hade han låst upp dörren igen!! Fattar inte varför han gör så! Tänk om han fått urinvägsinfektion för då blir man ju lite förvirrad. Hoppas verkligen inte att det är så, men.....

Fia har duschat nu och om en timme ska jag skjutsa henne till Maria. Där är det överraskningsfest för Fia ikväll. YES!

Inge ska hämta Fia inatt eller när det nu blir :))



Denna bild är scannad, därav lite suddig. Men det är en stolt storasyster som har Fia i famnen. Fia är där en vecka!



Så här glad var hon efter att ha slumrat i systers säng :) Har blivit ett år!



Och nu är hon 20 år!

Kramizzar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0