Idag släpper jag nog lite på LCHF-kosten

Sov till ca 7 imorse och jag lade mig omkring kl. 20 igår!! Men jag var vaken inatt och det är väl kanske inte så konstigt. Tog febern och den visade på 37,5. Inte mycket, men feber på morgonen ska man inte ha!!!!
Läste morgontidningen noga. Därefter blev det datorn och så på med radion. Försöker att lyssna på "Ring så spelar vi".

Gubben min kom upp ca 9.40. Då hade jag pratat med pappa och även med Maria. Maria skulle försöka att få tag på någon annan som kunde ha Casper inatt. Tove skulle till en klasskompis och sova där. Det är nämligen fotbollsfest för ledare och tränare ikväll. Klart att de vill gå på det. Och jag hade jätte gärna haft Casper, men känner att orken inte är som den borde vara och så ska jag ju inte smitta ner dem. Så han sover hos sin farmor istället. Pappan är visst också iväg på något eftersom han inte kunde ha honom.

Jo, gubben min var sur när han kom upp och det var även jag. Vi hade nämligen en dispyt igår kväll. Man kan ju inte alltid hålla sams :)) Han ställde nämligen in något i kylskåpet, varmed ett mjölkpaket ramlade ut. Och inte böjde han sig ner för att ta upp det. Jag blev superarg. Tog upp mjölkpaket och frågade vad han höll på med. Det är ju du säger han då! Du kan inte plocka in varorna i kylskåpet! För om du gjort det rätt, så hade detta inte hänt. Men vad konstigt svarade jag då. Jag har varit i kylskåpet ett antal gånger idag och det har inte ramlat ut något för mig. Arg som ett bi var jag och bad honom lämna köket. Försökte torka golvet så gott jag kunde, men insåg att det vara bara att ta mattan och lägga den i tvättmaskinen. Skulle ju lukta surt annars. Ja, sedan diskade jag och gjorde köket fint. Fia åkte till Maria eller rättare sagt till Tove, för Maria var iväg och spelade innebandy.

Så ilskan höll i sig imorse. Han sade inte "gomorron" och inte jag heller. Men han frågade om jag skulle ha ägg till frukost, vilket jag ville ha.

Måste ju säga att män har väldigt svårt att be om förlåtelse. Inges sätt att be om ursäkt på var att han tog frukostdisken :))) Förstod ju att han menade "FÖRLÅT" för det händer inte så ofta att  han tar disken.

Vi åkte med tipset, men innan hämtade vi upp Fia vid fotbollshallen. Sedan tog vi ett varv och så handlade vi på Coop Extra till pappa. Där stod Telenor (min mobiloperatör) och hade ett jätte erbjudande. Jag fick en ny mobiltelefon!!! Och så har vi min gamla att ringa för hemifrån (100:-/månad). Suveränt alltså.

Jag gick in till pappa med hans varor och han var glad över det jag handlat. Ställde in hans TV på PPV-kanalen: Timrå-LHC klockan 16.

Fia hjälpte mig med telefonen. Den verkar helt okej. Skjutsade sedan henne till Maria. Hon och Måns satt i bilen och de åkte direkt till festen eller först var det workshop.

Vi har idag diskuterat min kost och både Inge och Fia tycker att jag kan äta lite på deras villkor. Så jag kommer att ändra lite. Men inte för mycket. Har ju börjat märka att LCHF-kost är toppenbra, men bäst är ju om hela familjen håller sig till samma kost.

Ska faktiskt äta pizza ikväll. Men jag kommer inte att äta så mycket av brödet (bara lite).

Har idag pratat med både Anki och Karin. Anki ringde mig för att höra hur jag mådde och jag ringde Karin för att höra hur hon mådde. Karin är rejält förkyld och har hosta. Det är jag glad att jag inte har. Har räckt så bra med febern.

Fotot tog Inge idag för jag ville visa min nya, kortklippta frisyr :))



Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0