Idag har pappa fått ny kyl & frys + ny spis

Sov till ca 5.15. Tog febern och den visade på 37,4. Vände och vred på mig. Hade lite ont längst ner i magen. Till slut gick jag upp och tog ett par Alvedon och satte mig vid köksbordet, där jag läste morgontidningen. Lade mig igen och det tog en bra stund att somna om, men till sist så gick det. Vaknade 8.15 nästa gång och då gick jag upp. Maria ringde och kollade hur det var. Så har jag ringt och pratat med chefen. Därefter ringde en kollega och behövde lite hjälp.

Fia kom upp och hon satte sig i vardagsrummet. Ja, jag satt vid min dator :))

Tack alla goa vänner som skickat mejl till mig om att jag ska krya på mig. Sådant värmer i hjärtat.

Inge kom upp. Jag pratade då med pappa. Han hade fått ny kyl och frys. Spisen skulle snart komma.

Vi åt frukost och vi hade lite att titta på utanför. Oj, vad många kylar och frysar + spisar som de körde in på gården. Nej, vi fick inget utbytt eftersom vi bytte för ett par år sedan och har det som tillval. Så skönt med hel kyl och hel frys, som dessutom är avfrostningsfria. Visserligen blev vi av med 3 skåp när vi gjorde så här, men det är det värt. Och så har vi en spis med häll. Men å andra sidan, så fick de som nu fick nya en spis med varmluftsugn (tror jag i alla fall).

När vi ätit och diskat gick vi alla tre till pappa. Han stod och räknade in oss :) Blev nog mycket glad över att se mig ute. Allt var så fint som han fått och han var nöjd. Hjälpte honom med lite.

Sedan har jag tagit det lugnt. Legat på soffan och kollat på TV. Fia varit iväg på något möte, som sedan inte blev av. Ja, jag säger då det! När konsulter ska ta över Arbetsförmedlingens uppgifter, då blir det fel. Hon åkte till Maria och barnen i stället.

Nu fick jag höra att barnen + en kompis, som skulle leka med Tove skulle gå hem själva från fritids klockan 15. De hade inte kommit hem 15.30 så Fia gick ut och letade. Ingenstans såg hon dem. Hon ringde till fritids och de sade att de hade gått kl. 15. Men var var de??? Så till slut gick Fia hem igen. Då hade barnen kommit hem. De hade gått till en kompis och pallat äpplen :)) De visste inte att det var förbjudet att göra så. Kanske de lärt sig en läxa nu :) Ja, barnen blir allt yngre när de pallar. Jag var nog omkring 12–13 år när jag var med och pallade päron första gången. Jisses, vad det kittlade i magen.

Nej, nu ska jag snart krypa ner och läsa min Året Runt! Imorgon ska jag ge mig ut och handla med pappa. Han längtar efter det förstår jag. För han har skrivit upp vad han behöver :))

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0