Feber imorse igen :(

Ja, imorse blev jag faktiskt riktigt ledsen. Hade ju 37,5 i temp i går kväll och jag trodde att det bara var tillfälligt. Men imorse vid 7-tiden,  när jag tog tempen, visade den på 37,7. Då blev jag superledsen och började gråta. Vad sjutton är det med mig???  Gick upp ca 7.30 och läste tidningen. Sedan blev det datorn och så på med radion. Det var "Ring så spelar vi".

Klockan 8.45 ringde Maria och hon väckte Inge. Men Maria var ju så uppåt idag, för  hennes kärlek kom hem idag och de har längtat efter varandra. Den kärleken, den kärleken. Ja, jag är verkligen glad att hon är lycklig igen och jag hoppas att det håller i sig.

Inge frågade vem det var som ringde så dags och jag svarade att klockan var faktiskt kvart i nio! Grymt sade han och lade sig igen. Det tog inte lång tid förrän han åter drog timmerstockar. Fia kom upp och allt var bra med henne, frånsett lite huvudvärk. Jag ringde pappa ca 9.20 och han blev helt bestört när jag berättade om min feber.

Klockan 10 tyckte Fia och jag att det var dags för frukost, så vi plockade fram den och väckte Inge.

Sedan diskade jag och bäddade rent i sängarna. Det sista skulle jag nog inte ha gjort, för jag fick näsblod. Det var nog verkligen kroppens sätt att säga STOPP! Duschade och gjorde mig iordning. Ja, jag  hade tagit Alvedon.

Fia åkte till Maria för  hon ville träffa Tove och Casper innan de skulle till sin pappa. De ska vara där en vecka nu (om de vill).

Inge kom på att orsaken till min feber var nog att jag började jobba heltid direkt. Hade ju faktiskt feber på onsdagen! Borde varit  hemma och vilat hela veckan. Jag blev utmattad som han uttryckte det. Jag hoppas att han och även min vän Ann-Christine har rätt. Och jag har ju försökt att lära mina barn: Var feberfri minst två dagar innan du börjar arbeta eller går till skolan. Så missköter jag mig själv så  till den milda grad. Jag har ju, trots allt, haft feber i över 2 veckor!

Jag och Inge åkte med tipset och så tog vi ett varv. Var bl.a. till Coop Extra. Det blev bara toapapper och apelsiner :))

Hem och in till pappa. Fixade TV-kanalen åt honom.

Därefter skalade jag potatis och morötter. Inge fixat steken. Och sedan var det dags för ishockey. Ja, Fia kom hem förstås. Hon kollade lite på hockeyn också.

Det har varit mulet och det har regnat idag. Men vad gör det, när man har tak över huvudet. Jag inriktar mig till 100 % på att bli helt okej nu.

Efter att jag diskat middagsdisken gick jag till pappa med mat, så han har imorgon. Han blev så himla glad!

Så får vi inte glömma en mycket viktig sak och det är: SOMMARTIDEN ÄR NU SLUT och VINTERTIDEN TAR VID. Ställ alltså tillbaka klockan en timme innan du lägger dig ikväll/inatt. För nu ska vi se tillbaka på sommaren och det gör jag med glädje, för den var toppen!

Kramizzar



Tove och Casper vid Pinnarp (utanför Kisa). Det var så himla skönt i vattnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0