Äntligen en klok läkare!!!!

Imorse hade jag 37,3 och det är ju bara lite förhöjt. Jag gick upp ca 7.30. Fia och Inge kom strax efter mig. Vi åt frukost.
Läste tidningen och så diskade jag av efter oss.

Fia åkte iväg på utbildningen ca 8.10. Hon tog pappas bil idag, så Inge slapp köra.

Jag satte mig vid datorn och telefonen bredvid mig. Det var sagt att läkaren skulle ringa mellan kl. 8 och 9. När klockan var 8.55 ringde han! Det första han säger är: Du är mycket sjuk och jag vill att du kommer hit genast. Kan du det? Ja, det går bra! Min man skjutsar mig (tur att jag hade gjort mig iordning). Han berättade att min sänka förra veckan var 160 och det är tydligen väldigt högt!

Betalade och därefter gick jag till labbet och tog sänka och urinprov. Sedan satte jag mig i väntrummet, där det var livat. Pensionärer som skämtade och stod i. Sådant gillar jag :)

Så kom läkaren och jag blev så glad när jag såg att det var HAN! Jag har haft honom tidigare när jag sökt för min värk i fingrarna och han är verkligen en toppenbra läkare. (Måste bara lära mig att komma ihåg namnet, vilket inte är så lätt.)

Han sade att provsvaren var inte klara och att han skulle ta en fika, men sitt du kvar. Ja, det kan du lita på att jag gör, svarade jag. Jubel bland pensionärerna!!

Så kom  han från fikat och då säger han: Det kommer en flicka och pratar med dig och därefter får du träffa mig. Oj, oj, oj, vad många tankar som for i mitt huvud. Vad sjutton är det med mig? Ska jag läggas in på sjukhuset eller?

Men så kom då "flickan" som var en läkarkanditat. Hon undersökte mig och undrade hur jag mådde, med tanke på sänkan förra veckan. Jag sade som det var, att jag frånsett sveda och lite värk längst ner till vänster i magen, var trött efter denna infektion.

Så blev då "min" läkares tur. Sänkan hade dalat till hälften från förra veckan, men jag har fortfarande uvi. Så han skrev ut en annan antibiotika, som jag ska äta i 14 dagar. Han hade ringt till Infektionskliniken och hört sig för. Vilken läkare alltså! Tänk om jag  haft honom från början, då hade jag blivit besparad en massa. Innan han gick ville han ha ett blodprov för att se hur min njurfunktion är. Det provet skickades vidare.

Nu ska jag vara hemma resten av veckan och vila. Tillbaka och ta prover om en vecka och ytterligare prover och odlingar när jag har ätit upp kuren.

Ju mer jag tänker på den andra läkaren, desto argare blir jag! Hur kunde hon säga till sköterskan att jag skulle avvakta ett par dagar? Hade hon överhuvud taget kollat svaret på odlingen?

Blir bara så ledsen av detta för nu har jag i princip varit hemma hela oktober. Varför kunde inte denna kvinnliga läkare ta prover vid mitt första besök?

Ja, nog om detta. Nu ska jag baske mig se till att bli 100 % frisk.

Neta hade sökt mig för hon undrade vad de sade, så jag ringde upp henne. Tack för omtanken!

I eftermiddag har Jonas och Samuel varit här och fikat. Jisses vad kanelsnäckor Samuel kan äta! Han är verkligen enorm.

Fia är på hemväg efter sista utbildningsdagen och jag undrar hur den varit.

Även ikväll går mina tankar till Ånki med familj! Skickar med en massa styrkekramar till er!

Kramizzar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0