Ännu en gråmulen dag

Jag gick upp vid 7-tiden och läste tidningen noga. Haft en natt som jag vaknat flera gånger av att jag varit genomsvett. Hoppas att skiten går ut ur min kropp nu! Fia kom upp strax efter 7.30. Vi två åt frukost omkring klockan 8. Jag hade ju tagit min medicin när jag kom upp så det blev bra.

Inge kom upp och han åt sin frukost vid TV:n.

Igår, när Fia kom kom  hem från  jobbet, låg det massor med glassplitter utanför garaget och även inne på första gården. Så hon och jag gick ut vid 9-tiden och kollade läget. Men Fia kunde köra ut bilen utan problem. Hon åkte till jobbet. Det var någon som kört in en bil i muren och antagligen spräckt vindrutan. Så himla nonchalant att inte plocka upp glaset.

Jag hämtade pappa. Sopade av hans parkeringsplats och där var lite glas. Pappa och jag åkte till Willys och handlade.  Det gick kanonbra med inköpen.

När vi kom hem, ställde jag bilen på pappas p-plats och så hjälpte jag honom in med varorna. Han var så glad över att vi hade varit iväg och handlat och det var jag med :))

In till mig och där hade Inge bäddat och dammsugit. Han kollade på Formel I. Jag satte mig vid datorn en stund. När Formel I-träningen var slut åkte vi till stan. Vi var och letade jacka till Inge, men hittade ingen. Så då gick vi till City, där jag sett flera jackor till mig. Och jag hittade en!! Den hade kostat 1 000:- och nu kostade den 800:- Ett kap eller hur?

Sedan gick vi till Norén & Englund där Inge hittade en jacka, handskar och en långärmad tröja. Ja, jag köpte faktiskt en  halsduk där. Vi var så himla nöjda båda två över våra inköp.

Hämtade bilen och åkte till vårt köpcentrum. Där köpte vi russin till kvällens glögg och sedan köpte vi en liggare till mammas grav.

Så gick vi till kondiset och köpte en krans till kaffet imorgon. Varför det då? Jo, imorgon kommer nog Maria hem till oss med sin nya kärlek. Jag hoppas verkligen att det gör det också. Vill inte stå här med Pinnocio-näsa :)))

Därefter till spelbutiken, där vi hämtade morgondagens andel. De hade gjort lite fel, men det berodde på att ägaren hade förlorat en bror i veckan och det måste ha varit i onsdags eller i går. Ja, jag beklagar djupt. Kan inte säga det nog: Var rädda om er och om varandra! Vi vet aldrig när vår dag är kommen.

In till pappa när vi kom hem. Han satt och åt och var nöjd med dagens mat.

Fia kom hem 16.15 och hon var nöjd efter dagens arbete. Vi åt alla mat ca kl. 17.45. Idag blev det chipslåda, som var jätte god.

Rubriken då?? Jo, dagen har varit grå och trist, men det har inte stört mig. Men det var gråkallt på stan :)

Ett ljus brinner hos mig och det brinner för alla som mist nära och kära!

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0