Vissa kvällar borde jag ta på mig hörlurar

Regnade när jag fick skjuts till jobbet imorse. Men det gjorde inte mig något för jag jobbar ju inomhus! Nya prenumeranter så jag plockade ihop tidningar och så. Upptäckte att vissa nummer var slut, så jag gick ner i arkivet och hämtade upp.

Gjorde klart notatet som jag fick igår. Hade ju bara lite kvar, så det var snart gjort.

Min chef hade ställt in en kasse med vinterkängor till något av barnbarnen. Jätte fina kängor var det och jag tror knappat att chefens döttrar använt dem.

Ringde pappa efter fikat och allt var bra. Sedan till biblioteket och tog tidskrifterna.

Fia ringde. Hon skulle iväg och handla. Idag hade hon lovat mig att baka för det är min tur att ha med fikabröd till enhetsmötet imorgon.

Solen bröt nästan igenom vid lunch, så jag tog en rask promenad på ca 10 minuter. Såg Olle! Ja, nu undrar du säkert vem Olle är. Det är en häger som håller till i parken utanför mitt arbete. Någon på mitt arbete lyckades fånga honom på bild när han satt på en parkbänk!! Olle stormtrivs bland forskare och studenter hehehehe

Fortsatte sedan med en ny rapport. Tog ett avbrott för en forskare behövde hjälp med att kopiera powerpointbilder och lägga in i ett worddokument. Lyckades till slut få ordning på det.

Klockan 15 hämtade Inge och Fia mig. Vi var till Resecentrum och köpte tågbiljetter. Sedan tankade vi och så hem. Jag och Fia gick in till pappa en stund. Fia satte in PPV-kanalen åt honom. Jag tog med räkningarna som kommit.

Och när vi kom hem, satte Fia igång att laga mat. Hon hade inte bakat, så jag satte igång med det. Det blev stora muffins med hallon och björnbär i. Jag hoppas att det smakar bra imorgon.

När jag var klar i köket, tog jag en dusch. Då jag var klar, ringde telefonen! Det var doktorn från vårdcentralen. Den läkare som jag haft de två sista gångerna. Klockan var faktiskt 19.15 så jag blev mycket snopen. Hon ville tala om för mig att jag inte hade några bakterier i urinen. Gissa om jag blev glad?!?! Och jag tackade henne så jätte mycket för att hon tog sig tid att ringa och berätta detta för mig!

Vissa kvällar borde jag ha hörlurar på mig här hemma. Inge sitter i vardagsrummet och kollar på TV. Ljudet är på så högt. Jag frågar honom om något och får till svar: "Jag hör inte". Tro sjutton det. Och Fia är i sitt rum och lyssnar på musik. Ja, ibland blir det lite mycket oljud, men jag är glad att ha min familj.

Nyss var det +5 grader och det är ju faktiskt en bra temperatur. Kylan kan komma till jul och även snön, men inte förr.

Bilden som jag lagt in idag, tog jag förra året. Tycker det är fantastiskt att naturen kan "ställa till det så här". Denna pensée blommade länge och väl. Vi tror att det är så att en fågel satt ett frö, men vi vet inte! Det var en strid ström av människor som fotade den och den fanns utanför där vi bor.



Kramizzar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0