Tänk, men solen lyste igenom en stund idag

Jag sov till ca kl. 7 och det är jag jätte nöjd med! Gick upp och läste tidningen och sedan blev det datorn. Lyssnade även på "Ring så spelar vi". Fia och Casper kom upp 8.45! Helt otroligt att Casper sov så länge. Maria ringde strax efter och hon blev chockad när hon fick höra det. Men han var ju faktiskt uppe till klockan var nästan 22 igår. Och det är inte heller likt honom enligt Maria. Inge kom upp och det bestämdes att vi skulle ha ägg till frukost. Jag passade på att duscha och tvätta håret. Inge hade kokt 2 ägg till mig och 1 till Casper, men han tyckte det var så gott, så han fick ett av mig. Han åt frukosten med mycket god aptit. Ringde pappa efter att vi ätit och allt var bra. Dock hade han haft en dröm inatt, som gjorde att han inte kunde somna om.

Han hade drömt att 4-5 personer av personalen från hemtjänsten hade anmält pappa för att ha tagit dem på brösten! Föreståndaren för hemtjänsten hade kontaktat pappa om detta och det blev ett möte. Pappa hade slagit näven i bordet och sagt att han aldrig hade gjort detta. Ja, så vaknade han och han var så uppjagad att han inte kunde somna om! Stackars papsen. Hoppas att inte drömmen återkommer!

Jag diskade sedan och så gjorde jag mig iordning. Casper borstade sedan tänderna och efter det spelade han ett spel på X-boxen.

Jag gick in till pappa med tidningen och pratade en stund. Sedan var det dags för Fia och Casper att åka till fotbollsträningen (inomhus). Tove skulle komma direkt dit. Hon sov som sagt var hos en kompis inatt.

Jag och Inge åkte med tipset och så tog vi ett varv. Åkte förbi Flygvapenmuséet, som verkligen växer! Ska bli kul att åka dit när bygget är klart.

När vi kom hem, skalade jag potatis och morötter samt gjorde sallad.

Fia och Tove kom ca kl. 14. Tove duschade och sedan målade hon lite.

Inge satte igång att göra kalops och jag och flickorna åkte till kyrkogården. Först till mammas grav, där vi tände ett nytt ljus. Sedan till Minneslunden, där vi tände ett ljus för Henrik! Ja, det ljuset får även brinna för mina vänner, som mist någon.

När vi kom hem, var maten nästan färdig. Det blev jätte gott. Tove åt med god aptit. Hon är ständigt hungrig den tjejen (i alla fall när hon är hos oss).

Jag har diskat och gjort köket fint igen :)

Blir lite TV ikväll. Men jisses alltså! Jag tycker det känns som att klockan är mycket mer än vad den är!

Och så har vi solen då?!?! Jo, den lyste faktiskt när vi var iväg med tipset, men det var inte så himla länge. Men nog blir man glad av att se solen :))

Nedanstående bild på Tove och Casper tog Fia förra hösten vid Stångån!



Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0