Så var det äntligen fredag

Inatt har jag verkligen sovit underbart. När klockan ringde, ville jag inte gå upp, men jag var tvungen!!! Nöden har ingen lag heter det visst. Gjorde mig iordning och sedan åt jag frukost. Tidningen kom, så jag fick läsa den.

Min insändare var inte med idag heller :( Men å andra sidan så har ju läkarna som arbetar ordinarie på "min" vårdcentral verkligen tagit hand om mig på bästa sätt nu. Känner mig nästan som en kändis. För jag är inte van vid att läkarna ringer hem och kollar läget. Jo, en privatläkare gjorde det för ca 30 år sedan  när jag hade svår astma. Han stod verkligen på sig och tvingade mig till sjukhuset. Han ska ha stort tack för jag hade nog inte levt idag.

Och så hade jag en läkare som ringde mig efter att vi förlorat Henrik. Jag hade svåra blödningar och han ville kolla upp det. Han talade om att det inte var farligt och att det skulle gå över. Och det gjorde det!

Inge skjutsade mig till jobbet. En rapport var klar, så jag gjorde det vi ska enligt checklistan. Sedan hade jag en massa småplock. Fia ringde och allt var bra. Hon började arbeta 9.30 idag.

Efter fikat ringde jag till pappa och allt var bra. Därefter gick jag till vårt bibliotek. Tog ungefär en timme där. Så var det lunch och idag tog jag "varma koppen" + en smörgås.

Så började jag få mejl med ansökningar. Visste att det skulle komma in 59 stycken. Jag blev lite arg när jag såg att de skulle vara mig tillhanda senast klockan 15 idag. Och på måndag ska alla var skickade till styrgruppen! Vem sjutton har bestämt detta? Det är  ju inte bara att ta emot dessa ansökningar. Jag ska kolla så att budgeten stämmer med angiven och även kolla om det finns medfinansiärer. Så ska jag numrera och skriva in diarienummer.

Jag hoppas att jag hinner resterande på måndag morgon. Annars funderar jag på att jobba lite på söndag.

Inge hämtade mig kl. 15. Var till Hemköp och kompletterade lite. Det gjorde även vår granne, Stefan :)

Gick in till pappa när vi kom hem. Hjälpte honom med TV-kanalen och så gick jag ut med tidningar. Sedan in till oss.

Vi har sett på "Hem till gården". Sedan ringde det på dörren och jag öppnade. Höll på att få en chock. Utanför stod Casper (yngsta barnbarnet) och så stack Fia fram huvudet. Casper ville sova  här inatt. Tove sover hos en kompis. Och det är ju så mysigt att få rå om barnbarnen. Tove ska sova hos oss imorgon :)

Ja, nu har vi ätit en seg minutbiff och potatisgratäng. Vi lovade varandra att aldrig mer köpa minutbiff :))

Casper spelar hockeyspel och myser.

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0