Ny vecka och första arbetsdagen är avklarad

Sovit dåligt inatt och jag blir så himla arg. När klockan ringde däremot, var jag supertrött. Gick upp och gjorde mig iordning. Tidningen kom innan jag gjort min frukost. Härligt att få läsa den samtidigt med frukosten. Väckte Inge 5.20 för då var kaffet klart. Sedan skjutsade han mig till jobbet.

Jag satte genast igång att gå igenom ansökningarna. Numrerade dem och skrev dit diarienummer. Kollade att budgeten var inskriven.

Ute var det gråmulet och blåste lite. Fikat smakade ljuvligt klockan 9. Efter det ringde jag till pappa. Allt var bra med honom.

Maria ringt och allt var bra!

Arbetade med en massa annat medan jag väntade på ansökningarna.

Fia kom ut till mig innan hon skulle till sitt arbete. Hon provade skjorta/blus, som vi ska ha på Transportforum. Knallröda är de, vilket inte riktigt är Fias färg. Men vi värdinnor ska ju synas och det gör vi säkert :))

Fia åkte när jag tog en fika. Kollade sedan med koordinatorn om de sista ansökningarna kommit in, men det hade de inte. Så han tyckte att jag kunde zippa filerna. Det gick ju snabbt och enkelt.

Ringde Inge och sade att han kunde åka hemifrån kl. 15. Han brukar ju annars hämta mig så dags. Men då kände jag att jag inte behövde stressa.

Det var ju tur, för 8 minuter i 3 så kom det 3 ansökningar. Gick igenom dem och satte dit nummer + diarienummer. Sedan fick jag zippa om alla worddokumenten. Klar 15.10!! Yes!

Inge kom precis när jag gick trappen ner. Var och köpte mjölk. Jag gick in till pappa och pratade en stund.

Sedan åt jag lite och därefter kollade vi på dagens avsnitt av "Hem till gården".

Jag är supertrött ikväll, så det blir natti skapligt.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0