Kändes som en vårdag

Vaknade redan omkring kl. 6, men slumrade till ca 6.50! Gjorde mig iordning. Kollade temperaturen och den visade +7,4 grader!! Helt otroligt alltså. Regnade lite smått och det har regnat inatt. Jag gick till tvättstugan när jag var klar.

Sedan blev det datorn en stund innan det var dags att gå till tvättstugan igen. Regnet upphörde, vilket var skönt. Hämtade pappas tvätt 8.30. Han var lite "off" idag och jag vet inte varför. Men det är väl inte så himla roligt att sitta vid köksbordet eller framför TV:n med avbrott för de gånger som jag kommer in eller när hemtjänsten tittar till honom.

Inge var uppe när jag kom in (8.45) och Fia kom upp efter kl. 9. Vi åt frukost när jag hade flyttat över tvätten till tumlaren.

Diskat och bäddat har jag också gjort. Lika bra att hålla igång så att säga. Skalade även potatis och morötter, så det var förberett till middagen.

När jag var klar med tvätten, bytte jag om. Ville ta en promenad och bestämde mig för att gå till ICA Maxi. Fia skulle ta bilen och komma dit. Solen lyste och det var som en vårdag. Svårt att tänka November faktiskt. Det var bara alla löven på backen som påminde om det.

Jag vågade inte gå igenom Skäggetorp för  jag visste inte riktigt hur jag skulle gå. Så istället gick jag runt, vilket blev mycket längre. Fia ringde när hon hade kört ut bilen. Jag var då nästan framme. Svettig var  jag, men jag försökte ju gå rätt så fort.

När Fia kom gick vi in till Ljusglimten. Jag trodde att de hade batteridrivna gravljus, men det hade de inte. Min faster har nämligen köpt ett som ser ut precis som de vanligt oljeljusen.

In till Maxi där vi handlade lite. Så hem. Maria och hennes nya, Lasse, kom samtidigt med oss. De skulle ta en fika, som vi bestämt. Fia gjorde ju Cupcakes igår och de ville hon bjuda på. Och de var verkligen goda! Hon lade glasyr på och lite karamellfärg. Mums!

Så frågade Maria vad vi skulle ha för mat idag. När  hon fick höra att vi skulle  ha stek, så undrade hon om det räckte till henne och barnen. Det gjorde det allt. Fia följde med Maria för att kolla på Casper när han hade innebandyträning. Lasse åkte hem till sitt.

Jag var in till pappa med en Cupcakes samt ställde in TV-kanalen åt honom.

Vattnat växterna och dukat. När klockan var 15.25 kom matgästerna. Gissa om maten smakade bra? Inge hade verkligen fått till en god stek och sås.

Jag tog hand om disken när vi ätit. Alla bara försvann hehehehehe

Nyss åkte Maria och barnen hem och jag sitter här och hör snarkningar från vardagsrummet! Inge sover framför TV:n!!! Livet är  hårt!

Och imorgon börjar en ny arbetsvecka. Bara att konstatera att helgerna springer iväg!

Lägger in en bild på Tove och Casper när de leker med grannens sons hundvalp, Milo. Grannarna brukar skoja och säga att det är deras barnbarn.



Kramizzar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0