Ingen vaccination idag heller :(

Oj, så skönt jag sov natten till idag! Riktigt härligt att vakna och märka att man sovit gott. Inge skjutsade mig till jobbet. Kom ner lite fint regn då.

Full fart på jobbet, vilket är skönt. Lagt in publikationer i NR & TR.

Ringde pappa efter fikat. Allt var bra med honom. Cirka klockan 10.15 blev det en fikarast till för då kom en mammaledig kollega på besök. Hon har en son på 6 år och så ett tvillingpar (killar) på snart 1½ år. Så nog vet hon vad hon gör. Men hon verkade så lugn och det är klart, man blir väl van. Hon börjar arbeta igen efter nyår och då ska hennes man vara hemma med barnen.

Så var det dags för lunch. Därefter började jag ta ut adresser till nästa tidning, som är på tryck. Lite pyssel med adresserna, men bara man sätter sig så går det bra.

Fia hämtade mig 12.45. Hon skjutsade mig till Vårdcentralen. Därefter åkte hon hem och hon var även in till pappa med hans mat, som jag köpt på jobbet. Fia börjar ju att arbeta 14.30. 

Fia hade ju hämtat sina glasögon idag. Hon har ett par vid bilkörning och ett par när hon ser på TV eller sitter vid datorn. Hon passade jätte bra i dem!

Väl inne på vårdcentralen fick jag ta prover. Sedan fick jag vänta  läkaren. De vill ju att proven ska analyseras långsamt. Pratade under tiden med den läkaren, som ringde mig i torsdags. Han sade att det hördes på mig att jag mådde mycket bättre, men så säger han: Du var riktigt illa däran ska du veta. Jisses alltså. Tänk att den första läkaren kunde missa detta så totalt. Vad hade hänt om jag inte stått på mig och krävt en ny läkare? Det sade denne läkare också! Det var tur att du själv var så handlingskraftig att du stod på dig och krävde byte av läkare.

Efter en tid fick jag komma in till den läkaren som skulle ta ställning om vaccination.  Ännu var inte alla prover helt okej, så hon vill att jag väntar till fredag. Då ska jag ta prover som ska på odling också. Även hon påpekade att jag varit riktigt dålig och att det tar tid för kroppen att återhämta sig efter den infektionen. Ja, jisses säger jag!

Det var uppehåll när jag kom ut från Vårdcentralen, så jag tog en promenad hem. Lite gråkallt , men skönt ändå. Klädde om och så gick jag till pappa en stund. Ställde in TV:n åt honom. Det är ju ishockey ikväll!

Sedan kollade Inge och jag på dagens avsnitt av "Hem till gården". Därefter tog jag en dusch.

Har nu sett på "Ullared" på webben. Förstår inte vissa personer hehehehe

Maria ringde! Tove har fått sin vaccination idag och det gick bra. De fick vara kvara ca en halvtimme för att se så att hon inte reagerade. Det gjorde hon inte. Däremot hade hon lite ont i magen och det får hon av ägg!

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0