Ikväll ringde en läkare mig

Sov himla gott mellan ca 22.30 till ca 02.45. Sedan var det kört. Jag var klarvaken! Gick upp 4.15 och gjorde mig iordning. Åt frukost och läste en tidning. Morgontidningen kom senare. Väckte Inge 5.20 och så tog vi då lite kaffe. Nu smakar faktiskt kaffet gott igen. Ett friskhetstecken :)

Var på jobbet 5.45 och som vanligt full fart. En rapport till var klar att skickas på tryckning.

Maria ringt. Hon var ledig idag och skulle fixa lite ärenden. Pengarna fick hon idag, så det blev en ny jacka.

Jag ringde till pappa omkring 9.30. Han hade blivit duschad idag. Blir ju så full i skratt åt honom. För det där med dusch och hårtvätt varje vecka är ju ingen höjdare :)) Men innerst inne tycker han det är skönt.

Och jag jobbade vidare. Fia ringt och det var bra.

Det har snöat och det har regnat. Grått och trist med andra ord hela dagen.

Inge hämtade mig kl. 15. Först åkte vi till Norins ost. Sedan till ICA Maxi. Där träffade vi våra goda grannar, Stefan och Marita. Vi konstaterade att kylskåpet alltid är tomt :))

Efter handlingen åkte vi och köpte vin + en flaska glögg. Ska bli gott med ett glas glögg imorgon efter jobbet. Man blir så varm :))

Plockade in varorna och så gick jag till pappa med mat, som jag köpt med från jobbet. Han skulle få städat imorgon, men städerskan ringde och sade att hon var genomföryld. Det är ju bra att hon inte kommer då. Så nu får han vänta 2 veckor till. Jag kanske kan dammsuga av åt honom i helgen.

Inge och jag åt när jag kom in igen. Maria ringde och vi pratade en stund. Så ringde det på min mobil; okänt nummer. Det var en av läkarna på vårdcentralen (han som ringde mig i tisdags när jag upptäckte att jag nog slängt en karta med antibiotika). Nu frågade han hur jag mådde! Och om läkaren som jag hade förra veckan hade gjort upp en plan vad gäller mera prover. Jag berättade då att jag var och tog prover i tisdags (har fortfarande lite vita i urinen, men sänkan var normal nu) och att jag sedan varit i kontakt med vårdcentralen igen, eftersom jag vill vaccinera mig. Han tyckte att allt lät jätte bra.
Och, sade han! Du låter faktiskt ut att må bra!

Jag var helt paff måste jag säga. Så nog ska det bli dagens ros till ett par läkare, en sköterska och en sekreterare på min vårdcentral. Men först hoppas jag att min insändare kommer in. För där får den första läkaren mycket skit av mig. Hon borde verkligen inte arbeta med människor.

Efter samtal och disk, satte jag igång att damma och våttorka på sina ställen. Imorgon ska Inge dammsuga och torka golven.

Ska se på TV nu och sedan är det nog natti. Men först vill jag prata med Fia när hon kommer från arbetet, ca 21.15.

Kramizzar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0