Gjorde rätt som tog ledigt idag också

Kom faktiskt inte i säng förrän omkring 00.50 inatt. När hände det senast? Inge och jag satt och pratade om dagen som varit och vi insåg att vi haft en trevlig dag.

Sov till ca 7, men drog mig till 7.30. Gick då upp och läste tidningen. Sedan datorn en stund. Fia kom upp ca 9.30 och vi väckte Inge omkring 10.05. Jag hade ringt pappa innan Fia kom upp och allt  var bra. Regnade först imorse, men det slutade.

Frukost och disk. Sprang in till pappa för han hade problem med larmet. Tror inte att han tryckte tillräckligt hårt.

Sedan tvättade jag köksfönstret på in- och utsidan. Strök gardinerna och satte upp dem med hjälp av Fia. Strök resten av gardinerna och bytte i sängkammaren och i Fias rum. De fönstren var inte länge sedan jag tvättade så de fick vara.

Kollade även på "Hem till gården". Satte fram ljusstakarna och även adventsstjärnan. Inge fick ta en bild när jag hängt upp den, men inte satt upp gardinerna. Det finns bara just det exemplaret, för mannen som gjorde dessa, gjorde aldrig två likadana. Mamma köpte den för mer än 25 år sedan. Jag är mycket rädd om den.



Visst är den läcker???

Har tänkt extra mycket på Ånki och hennes familj idag. Deras dotter begravdes idag och jag förstår att de haft det extra jobbigt. För det är mycket jobbigt med begravningar och ännu jobbigare när man får begrava sitt barn.

För övrigt så har jag precis gjort räkningarna, men även varit och handlat med Fia.

Ikväll är det många bra program att se på TV och imorgon väntar jobbet!

Förresten så lyste solen här idag och regnet kom inte tillbaka!

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0