En solig dag, men blåsig (och vinden var kall)

Sovit urdåligt inatt. Kom i säng vid 1-tiden (ja, jag hade nog sjutton slumrat vid datorn). Hade Tove i min säng och det var jag som ville det, så jag får verkligen skylla mig själv. Men, en åttaåring har långa många armar och ben som far kors och tvärs i sängen. Jag låg verkligen längst ut och var nära att ramla ur sängen. Vaknade mitt i natten och hade superont i vänster axel, men jag lyckades somna om! Klockan 6 väcktes jag av ett brummande. Det var grannen på gården bredvid som startade sin motorcykel. Djävla tidpunkt alltså. Jag trodde att han ställt in den på vinterförvaring.

Var på väg att somna om, då nästa granne (grannen i vår uppgång) brummade in med sin gamla Volvo. NEJ, skrek jag för mig själv. Nu har det hänt flera helger i rad att grannarna väckt mig på morgonen. Funderar starkt på att gå ut med buller och bång på måndag när jag ska till jobbet.

Gick upp klockan 7 för det var ingen idé att sova. När jag skulle plocka upp tidningen från golvet, öppnade Sofia dörren. Hon blev skiträdd när jag stod där. Casper hade misslyckats! Det var bara för honom att ta en tidig dusch. Fia ville inget annat än att få somna om. Efter duschen kollade Casper på Barn-TV och jag läste tidningen.

Inge kom upp omkring 7.30!!!! Tove sov till ca 8.15 och Fia??? ja, jag är inte säker, men omkring 8.50. Jag ringde till pappa 9.15 och allt var bra.

Tove ringde och väckte Maria. Hon var lite snuvig, men ville kolla med Maria om hon kunde vara med och träna. Jag hade ju sagt nej, så det är bra att förankra det hos fler :))
Maria tyckte att hon skulle avstå.

Jag diskade frukostdisken, Tove duschade. Efter  henne duschade Sofia och sedan var det min tur.

Tove följde med mig in till pappa med tidningen. Tror inte att hon är så förkyld. Hon har trånga kanaler och tidigare har hon fått  hjälp mot det. Så himla synd om henne.

Sedan tog Fia med sig barnen till fotbollsträningen. Casper tränar i en hall bredvid Tove. Fia tränar flickorna.

Jag satte mig vid datorn en stund och bara kopplade av. Det är helmysigt att ha barnen här, men jag tror ändå att just nu är det bättre att ha en i taget. De blir så himla osams för tillfället. Och fredagar då är ju jag supertrött och det är även barnen. Men jag älskar dem verkligen av hela mitt hjärta!

När Fia kom  hem, åkte vi med travet. Tog ett varv och sedan hem. Jag gick in till pappa. Fia hämtade en jacka och sedan åkte hon till Maria. Skulle hjälpa henne med julbelysningen på altan.

När  hon kom hem, fixade hon klyftpotatis i ugnen. Jag gick in till pappa och hjälpte honom med TV-kanalerna.

Vi åt sedan fläskkotlett, klyftpotatis, sås och sallade. Smakade jätte gott.

Och disken?? Ja, den tog jag hand om hehehehehe



Bilden nedan tog Inge igår när vi pysslade med barnbarnen. Vi gjorde smällkarameller!



Kramizzar

Kommentarer
Postat av: Mia

Ni är så gulliga.....nu sover båda barnen...o jag mä snart.....Puss

2009-11-21 @ 21:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0