Vilken tur att man inte ska på någon Nobelfest :)

Säkert undrar du varför jag tycker så, men jag är så uppkörd i min mage, så jag skulle aldrig palla med det. Tänk dig att släppa en liten smygare eller kanske rent utav en riktig brakare. Smygarna brukar ju dessutom ha en förfärlig odör.

Nej, skämt åsido så behöver jag inte oroa mig för att bli bjuden på någon Nobelfest heller. För där deltager nog ingen vars ena hälft blivit arbetslös under året.

Jag lider verkligen med min man för han har jobbat varje dag sedan han var 18 år. Vem sjutton trodde att det skulle bli så här. Läste i morgontidningen att det kommer att bli ännu fler uppsägningar nästa år. Så för sjutton se till att de som fyllt 60 år får pension i stället för att leta jobb. Ge jobben till de unga! ÅHHHHH, om jag kunde få gehör för detta önskemål. Snälla makthavare lyssna på oss!!!!!!!!!!!

Och så har vi Fia då. Hon har kämpat med matteB under hösten och klarade den. Sökte direkt till sjuksköterskeutbildningen runt om i vårt avlånga land. Hon är reserv!!! Snälla högskolor låt henne komma in någonstans (inte alltför många mil härifrån).

Så var det dagen då! Har varit som vanligt med möten och jobb. Ringt pappa har jag också gjort och allt var bra med honom.

Fia och Inge hämtade mig och vi åkte först till ostaffären och sedan Maxi. Idag köpte vi oss en ny stekpanna (familjens gemensamma julklapp). En teflonpanna (Jamie Oliver's serie).

När vi plockat in varorna, gick jag bort till pappa. Han såg på en gammal ishockeymatch, som precis var slut. Satte in PPV-kanalen så han kan se Södertälje-LHC ikväll. Heja LHC!!!!

Imorgon är det favvodagen = FREDAG!

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0