Vart tog den här dagen vägen?

Hade svårt att somna inatt. Foten värkte och jag börjar mer och mer tro att det är fibro som jag fått. Till slut gick jag upp och tog ett par Alvedon. Somnade till slut och sov till ca 6.50. Jag gick upp omkring klockan 7. Läste tidningen noga. Sedan datorn. Min faster ringde strax efter klockan 8 och då vaknade Fia. Min faster ville inte åka iväg idag utan undrade om vi kunde vänta till imorgon. Det var inga problem för oss. Men så fort jag lagt på, påminde Fia mig om att det var fotbollscup imorgon. Ja, ja, vi kan nog åka med faster efter 13.30. Inge kom upp och vi åt frukost. Diskade och gjorde mig iordning.

Fia packade trunken och åkte till Stångebro. Thomas skulle dit med barnen. Jag gick in till pappa med Corren. Allt var bra.

Inge och jag bestämde att vi skulle åka till Systemet. Var först in på Coop för att köpa bullar till pappa och ett lysrör till spisfläkten. Men det blev även en ny julgransbelysning. Den vi har nu, har en lampa gått sönder i. Byter jag ut den mot en ny, så slocknar alla lampor, men får den trasiga vara kvar, så lyser den! hahahahahaha.. Men den nya sparar jag till nästa jul. Gav 89:- och tidigare hade den kostat 179:-

Så in på Systemet och där var inte alls så mycket folk. Snabbt klara. Därefter åkte vi till Stångebro för att kolla på barn och barnbarn. De drack varm o'boy när vi kom, men var snart ute på isen igen. Jisses vad de åker. Och en kul sak till. Jonas son, Samuel var där med sin mamma. Han åkte också jätte bra!



Tove döljer sig bakom gallret!



Casper kommer åkandes!



Här har vi Casper, Fia och Tove.

Ja, de hade det mysigt där. Jag är så arg på att jag en gång i tiden lånade ut min skridsko till en granne, som har flyttat och glömde lämna tillbaka skridskorna till mig. Inte köper jag mig några nya för jag tror inte mina fötter klarar av att åka längre, vilket är så trist.

Inge och jag åkte till vårt köpcentra och hämtade kuponger. Sedan hem och jag gick in till pappa med bullarna. Lovade pappa att jag skulle hämta lite kokt potatis. Och det gjorde jag. Pappa skulle äta sylta, potatis och rödbetor.

Fia kom hem från Stångebro. Vi käkade lite rester och jag passade även på att skala potatis till middagen. Därefter åkte Fia och jag till stan. Fia skulle köpa en CD. Sedan åkte vi till en nyöppnad klädbutik i Tornby, men de hade inget i vår smak.

Åkte hem och tog det lite lugnt. Tove kom efter en kort stund. Hon ska sova här inatt. Inge hade då börjat med maten. Stekt fläsk, potatis och löksås. Mums.

Ringde min faster innan vi åt och bestämde vilken tid vi skulle komma imorgon. Det får bli efter cupen.

Har diskat och gjort ren spisen. Bredvid mig sitter Tove och tjatar och undrar när jag är klar med min blogg. För hon vill att jag läser allt som jag skrivit.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0