Nyårsafton 2009

Imorse var jag lite lyxig och drog mig till ca 8.30. Det var faktiskt skönt och händer inte alltför ofta. Fia kom upp när jag satt och läste tidningen och strax efter kom även Inge. Jag vet varför jag går upp tidigt annars. Jag älskar mina "egna" morgnar. De övriga sover och bara jag är vaken. Inte för att de hindrar mig från att göra det jag vill, men det är väl kanske mitt sätt att "morna" till mig. Jag älskar de mina, så det gör ju egentligen ingenting att vi går upp nästan samtidigt.

Ringde till pappa innan vi åt frukost. Allt var bra med honom. Sedan åt vi en stadig frukost. Diskat och bäddat har jag gjort :)

Tog en bild när vi gick till bilen:



Så här vintrigt är det hos oss. Gaveln som du ser är gaveln där vi bor :))


Var upp till kyrkogården och tände ett nytt ljus. Det var verkligen vintrigt där:



Sedan åkte vi och köpte Beatles-boxen till Inge. Han har lovat att sluta röka efter helgerna. Om han inte gör det, så säljer jag boxen. Det lovar jag här och nu. Han har själv insett hur han låter och han låter hemskt. Själv har jag snart varit rökfri snart 5 år och jag har inte saknat cigarretterna någon gång (17 januari 2005 slutade jag).

Sedan åkte vi till Tinnerbäcken (Magnoliadalen), där jag fotade lite:



Mycket häftigt med detta flöde och så allt vatten som frusit till is runt om.



Lägg märke till istapparna som hänger från fönstren!!! Mäktigt måste jag säga.

Vi hade tänkt att ta en tur till Norrköping, men dimman låg tät, så vi tog en tur till Ekängen och runt där.
Stannade på ett ställe och Inge tog denna bild. På andra sidan Roxen ligger Stjärnorp:



Ja, det var årets sista dag. Mulet var det och dimma över Linköping, men inte i Ekängen.
Jag kände av astman och det är inte kul. Men det gör vi astmatiker när det blir så här kallt och fuktigt.

Tog en fika hos Maria innan vi åkte hem. Jag gick in till pappa en kortis. Sedan började jag förbereda maten genom att skala potatis.

Fia skjutsade Maria, Lasse och barnen till Annelie och Uffe klockan 17.45. Hon ska hämta dem inatt. Sedan ska hon hämta ett gäng i Ekängen och skjutsa hem dem. Om jag är nervös? Det är bara förnamnet det.

När Fia var iväg, ringde Jonas och Sharmin. De hade haft nytt år i en timme. Det var ett fyrverkeri som var enormt. Fönstren i huset bredvid deras hade gått sönder. Jonas hade varit rädd att deras akvarium skulle ha skadats, men allt var okej.

Fia fixade sedan förrätten; räkcocktail. Mycket gott var det. Därefter blev det långpannerätten. Även den var god. Vi har ju den varje nyårsafton.

Har varit in till pappa med lite mat och räkor. Fixade även kanalen på TV:n så att han kunde se "småkronorna".

Tack alla goa vänner för detta året. Ni som haft ett fruktansvärt jobbigt år, hoppas jag verkligen får ett bättre år!

GOTT NYTT ÅR!

Kram från mig till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0