Ny vecka och snart är det jul (igen)

Ja, denna dagen gick himla fort måste  jag säga. Haft många bollar i luften, men jag har nog fixat allt. Ett himla jagande efter lägesrapport (som alltid).

Sista dagen var i fredags, men idag fick jag skicka påminnelse. Detta resulterade i att jag fick in ca 7 stycken.

Ringde pappa imorse och allt var bra med honom.

Fia ringde när jag var på biblioteket. Hon var uttråkad och jag kan förstå det faktiskt. Men just nu har jag inte något jobb, som hon kan hjälpa mig med.

Fick lite roligt efter lunch för jag hade givit en forskare ett nytt rapportnummer. Han fick 666, men det ville han inte ha. Detta på grund av detta:

"Numret "666" kommer från Johannes uppenbarelsebok och tidigare grekiska källor och brukar i regel tolkas som en kodad referens till en fientlig politisk makt, t.ex. kejsar Nero. Har förvaltats vidare av satanister och andra ockulta kretsar och används idag oftast som en direkt referens till den onde själv. Både i mer oförargliga sammanhang som i Iron Maidens berömda låt "The number of the beast" där det i och för sig inte är någon tvekan om vem som åsyftas, och i andra sammanhang som är lite mer problematiska. Väldigt många människor kopplar idag ihop "666" med ockult satanism, helt enkelt."

Så långt tänkte inte jag. Vi kör ju nummerserien från 1 och framåt. Men han fick ett annat nummer.

Nog har man kul på arbetet allt :))

Ute har det regnat och det är inte roligt. Jag vill ha ett par minusgrader nu och gärna lite snö.

Sofia hämtade mig och vi åkte till banken och fixade en sak. Sedan var vi till Apoteket och hämtade ut pappas näringsdryck. Ringde till Inge så han kom ut med vagnen. Plockade sedan in drycken i pappas skåp.

Fia och jag åt lite innan hon åkte till Maria och barnen. Sedan skulle hon till Britt och få hjälp med klänningen, som hon syr. Skönt att det finns någon som kan  hjälpa henne.

Men hua vad klockan springer iväg så här på kvällen! Tycker inte att jag hinner något, men......

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0