Internat i Tranås

Ja, igår åkte jag och min enhet (totalt 7 tjejer) till Tranås. Vi skulle  ha varit 8 stycken, men en kollega hade så ont i ryggen att hon inte kunde följa med.

När vi kom fram (åkte pendeln dit) så gick vi till konferensdelen. Där diskturade vi nästa års arbete. Mycket inressant måste jag säga. Kommer verkligen att hända saker. Så frågade Magda om någon hade något förslag till vår monter på Transportforum®. Ingen sade något, mer än att någon började prata om plundring. Och då  fick Magda en toppenidé. Transportforum® börjar den 13 januari. Men jag kan inte berätta mer här. Bara att vi alla, i alla fall nästan alla, var med på idén.

Efter mötet var det lunch, som bestod av lax. Supergott alltså.

Klockan 14 var det några som skulle på Spa-behandling. Jag och en kollega gick ut på "stan". Mycket små och mysiga affärer. Var även till systemet för jag hade blivit ombedd att köpa mousserande vin.

Klockan 15 var det jag som skulle få behandling. Jag hade valt lera. Visste absolut inget om detta. Trodde att de  skulle smörja in mig, men så var det  inte. I stället skulle jag ligga på en bädd av lera och sedan packas in i lakan. Temperaturen blev 55 grader. Jisses alltså! Jag trodde att jag skulle rinna bort. Men skönt var det. Rensade ur en massa slaggprodukter och ett skönt välbefinnande. Några av mina kollegor, som varit med förr, hade bikini/baddräkter med sig. Jag hade ju inte det, så efter min behandling duschade jag. Därefter tog jag en långpromenad. Kallt och mysigt ute.

När klockan var 18 samlades vi hos Magda och skålade i vinet som jag köpt. Därefter var det middag. Vi fick oxfilé. Jisses så gott det var. Orkade verkligen inte att äta upp.

Vi satt kvar och pratade och hade trevligt. Till slut var det några som blev trötta och gick och lade sig. En kollega tog pendeln hem för hennes man skulle arbeta dagen därpå och hon var tvungen att vara hemma hos barnen (mammaledig).
Jag, Magda och Johanna beställde var sin drink och satte oss i en soffgrupp. Jag höll ut till klockan 23, men då var det dags för John Blund.



Magda och Johanna!

Förresten så fick min mobil fnatt ikväll. Jag skulle skicka ett meddelande vidare, men det gick inte. Men däremot så hade jag ringt till två kompisar utan att veta om det. Ber så himla mycket om ursäkt.

Sov till ca kl. 7. Kollade lite på TV och gjorde mig sedan iordning. Ringde faktiskt brorsan. Allt var bra med honom. Hade sett ett inslag på "Smålandsnytt" där det stod "Uppgrävd rabbat". Jag undrade vad som menades :))) Dum är jag inte och visst var det "rabatt" som menades.

Därefter tog jag en promenad. Var ute drygt en halvtimme.



Härlig morgonbild i Tranås :))

Jag åt en stadig frukost när jag kom åter och fick sällskap av Johanna och Helena.

Sedan blev det soffgruppen och där fanns denna kamin:



Så mysigt så!

Vi åkte tillbaka kl. 9.45 med pendeln och var på jobbet drygt en timma senare.
Där var det massor att göra. Arbetade till 14.30. Inge och Fia  hämtade mig.

De skjutsade mig till frissan. Så jätte skönt att få håret klippt.

Var in till pappa när jag kom hem. Allt var bra!

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0