Idag har min äldsta brorson gift sig! GRATTIS!

Vaknade omkring klockan 7 och gick upp direkt. Gjorde mig iordning och sedan läste jag tidningen. Fia och Tove kom upp strax före 7.30. Jag plockade fram frukosten så snart jag hade läst klart tidningen. Tove var trött och det förstår jag! Blev alldeles för sent för henne igår.

Jag blev så full i skratt åt Tove igårkväll. För när jag duschade igårkväll, tog jag ju bort sminket innan. Men mormor! Du ser så ledsen ut nu. Men jag kan ju inte ha sminket på när jag duschar! Lova att du sätter på smink sen igen. Nej, lilla vän, inte tar jag på mig nytt smink efter det. Men du ser ju så ledsen ut :)) Barn är underbara!

Var ju så himla kallt imorse (-15,8 grader) så jag skjutsade bort Fia och Tove till Fotbollshallen. De  hade samling 8.40! Hem och jag gick in till pappa först. Allt bra med honom Sedan in till oss. Inge var uppe och han åt sin frukost. Jag bäddade under tiden. Vi åkte och kollade på matchen, som började 9.40. Tyvärr så förlorade Toves lag.



Tove i mitten!

Efter första matchen blev det paus i ca 1 timme. Jag sprang på den ena kompisen efter den andra. Bland annat ett par tidigare arbetskamrater. Och så en mentor som Fia hade på Folkungaskolan. Och så känner man sig som en i gänget, trots att man är där som morförälder.

Förr for vi ju som tossingar när våra barn spelade. Vi var verkligen överallt. Det var både fotboll och handboll. Fia var bara 1 vecka när hon var med på sin första handbollsmatch :))



Här tackar de spelare och domare efter matchen. Fia kom också med på bild (röd munkjacka).

Ja, nästa match förlorade de också. Inge åkte hem och tog det lugnt. Jag tog en promenad till vårt köpcentra. Solen lyste och himlen, ja den var blå!!! Helt fantastisk vinterdag, men lite för kallt. Maria och Casper fick skjuts av en mamma dit. Men vi promenerade tillbaka tillsammans. Gick i sakta mak, för Casper var lite sur på sin mamma, Maria.

Och så fick vi veta att nästa match var först 13.40. Vi trodde den var 13.00. Lite dumt för jag hade bestämt att vi skulle hämta min faster klockan 14. Hade redan ändrat tiden en gång. Så vi beslöt att avstå från sista matchen (även den förlorade de). Inge kom och hämtade mig och så hämtade vi faster. Hon var så himla tacksam för hon kände att det var isgata på hennes gård. Vi åkte till Maxi. Var nog lite dumt att åka den tiden dagen före nyårsafton. Såg att min faster blev lite stressad, men hon ville inte ha min hjälp. Dock tycker hon att Maxi är lite för stort och det förstår jag. Vi är ju vana vid att handla där. Hon bjöd Inge och mig på varsin korv när vi var klara.

Skjutsade hem henne och så åkte vi hem till oss. Efter att varorna var inplockade, gick jag till pappa en stund. Hjälpte honom med TV-kanalen till hockeymatchen (Brynäs-LHC).

Sedan dammsög jag och vattnade våra växter. Borde ha gjort ännu  mer, men......

Satte mig vid datorn och var inne på blip och uppdaterade. Sedan blev det Facebook. Där fick jag se att min brors äldste son, Peter, har gift sig med Anne idag! De vigdes i Högfjällhotellets kyrka i Sälen! En mycket vacker kyrka! GRATTIS TILL BRUDPARET!

Ikväll är Fia  hos Maria och barnen. Jag misstänker att de kör "Singis".

Kramizzar

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja ni var verkligen med överallt Östergötland runt (och är fortfarande). Och det ska ni veta att jag och alla lagkompisar uppskattat !!!! Och det är väl därför alla kompisar alltid säger -Hälsa mor o far! Ni är de bästa!!!! Älskar ER!

2009-12-30 @ 22:55:10
Postat av: Neta

Var ni inte med på bröllopet?

2009-12-31 @ 10:25:34
Postat av: Gunilla Sjöberg

Tack för det Mia! Kul att höra!



Till Neta: De gifte sig i allra största hemlighet.

2009-12-31 @ 15:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0