En strålande vinterdag

Hua så kallt det var imorse. Men det blåste inte och det var ju ett plus. Önskade våra grannar en God Jul och Ett Gott Nytt År. De åker till Grekland imorgon. Är väl inte supervarmt där heller, men lite bättre än här eller hur man nu ska uttrycka sig, är det nog. Jag är ju glad att vi fått snö nu till jul för det är så det ska vara. Men att grannen åker iväg beror till viss del på att sonen skulle fira jul med sin sambos familj. Sedan kan det ju vara kul för vår granne (den manlige, säkert också för hans fru) att fira jul med sina släktingar. Grekiskt julbord går inte av för hackor :))

På mitt arbete var det julfest igår (jag var inte med), men jag såg resterna imorse. Fick sedan höra att ingen från festkommittén stannat kvar till slutet, utan att andra hade tagit hand om städningen.

Det blev lite skitsnack vid lunch och jag fick mig en skrapa :)) Men skit i det.. jag står för vad jag tyckte. Är  man med i en festkommitté, så ska man ta sitt ansvar. Som jag sade: var med "to the bitter end".

Naturligtvis så har jag haft ett snack med min familjemedlemmar. Allt var bara bra.

Och ute har solen lyst från en klarblå himmel. Det gnistrade verkligen i snön. Med andra ord: En strålande vinterdag!



Så här såg det ut i vår rabatt :) Dessa foton tog Fia idag, för som ni förstår så arbetade jag.




Grannens fågelbord. Vi får väl se till att det blir påfyllt nu :))

Och på jobbet har det varit fullt upp. Trodde först att jag kunde gå skapligt, men så blev det inte.
Blev som vanligt och då var det Fia som hämtade mig. Vi handlade på hemvägen. Sedan in till pappa med en matlåda. Allt var bara bra. Satte in TV-kanalen åt honom.

Vi har nyss ätit mat och jag har diskat. Inge och Fia håller på att fixa granen :))

Snart är det jul här... tomtarna kommer fram imorgon!

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0