Torsdagen den 27 augusti 2009 (yngsta barnbarnet har hjärnskakning)

Hej kompis!

Inatt förstår ni så fick jag sova! Inga studenter som festade och spelade hög musik. Men tydligen så räckte det med 5 timmars sömn för mig. Vaknade ca 3.30 och var klarvaken! Men jag låg kvar till 4.20. Gjorde mig iordning och åt min frukost. Väckte Inge 5.20 då vi drack kaffe. Han skjutsade mig till jobbet. Fortsatte redigera rapporten. Fia ringde vid halvniotiden. Hon är fortfarande förkyld, så hon hade ringt till sitt arbete (timvikarie) och sagt ifrån om jobb i helgen. Det gjorde hon rätt i. För inte ska man gå hem till äldre människor om man själv är förkyld! Visserligen förlorar Fia pengar, men mycket klokt tänkt. Och har man astma, som Fia har, så blir man mer nedsatt. Jag har det också så jag vet.

Ringde min käre pappa efter fikat och allt var bra. Han hade fått hjälp med att duscha. Det var en manlig sade han lite kryptiskt :))

Gick till vårt bibliotek och registrerade först tidskrifter sedan fortsatte jag med att stryka över placeringsnamn på ett antal rapporter. Blev klar till kl. 11. Då var det lunch och sedan fortsatte jag med redigeringen.

Inge ringde. Han hade gått 2½ km-spåret. Jag borde ge mig ut också, men det får bli en annan dag. Har fortfarande ont i vristen och jag tror att det är vila som hjälper. Cyklar ju lite då och då istället.

Maria ringde ca 13.50 och bad mig leta efter numret till Sjukvårdsupplysningen. Hon hade fått åkt hem från jobbet för Casper hade ramlat på Fritids och slagit i huvudet. Efter min fikarast, fick jag veta att hon var tvungen att åka till sjukhuset. Fia fick ta min pappas bil och hämta Tove.

Inge hämtade mig kl. 15 och vi åkte först och köpte ost och sedan till Maxi. Sofia ringde och berättade att Casper hade spytt ner Maria när de satt på Akuten. Så de får stanna där över natten. Men tydligen så kom Casper ihåg hur det hade gått till och vilka som var med när det hände. Det är ju, trots allt, positivt. Men visst blev jag superorolig innan jag fick besked.
Fia hade handlat mat och åkte hem till oss och fixade till det. Hon och Tove var här när vi kom från Maxi. De åkte strax efter. Skulle hämta kläder till Maria och Casper och så skulle de till sjukhuset.

Jag varit in till pappa med mat från mitt arbete. Idag fick han kålpudding. Ja, han äter nog inte det förrän på söndag för imorgon och på lördag kommer hemtjänsten hem med mat.

Efter att jag och Inge ätit lite, gjorde jag räkningarna. Skönt när de är gjorda.

Sitter nu här och väntar på att Fia och Tove ska komma hem. Är så nyfiken att få höra hur det var med mormors lille kille!
Älskar dem alla!

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0