Onsdagen den 26 augusti 2009

Hej kompis!

Jaha, vad tror ni om natten som var då?  Tror ni att studenterna höll sig hemma? Nej, då de hade musik på högre än någonsin. Jag lade mig tidigt för jag var supertrött pga. för lite sömn. Musiken dånade, men jag lyckades somna. Vaknade vid midnatt och då hördes den fortfarande, men jag lyckades somna om ganska snabbt. Så var det ett reportage i dagens morgontidning om gårdagens fest. Nu är det visst slut, för tälten har plockats ner. YES!!

Så har jag då jobbat och det har varit full fart från det att jag kom till dess jag åkte därifrån. Ringde pappa som jag alltid gör och det var bra med honom. Glömde ju berätta, men min man väckte jag 5.20 imorse och så skjutsade han mig till jobbet. Började regna lite lätt då. Men sedan öppnade sig himlens portar! Jisses vad det regnade.

Fia har ringt ett par gånger. Hon skulle käka lunch med en kompis. Jag åt min hemgjorda omelett på min lunch. Oh, så god den blev. Skryt och skrävel hehehehe

Jag köper mat från vår restaurang på jobbet till pappa vissa dagar. Idag hade de oxbringa, fransk senapssås och potatis. Var ner med "matlådor# + betalade imorse. Hade satt lappar på burkarna, för han vill även ha morgondagens mat, som är kålpudding. Gick ner och skulle hämta maten när jag slutade. De hade glömt bort att göra iordning!!!! Och plockat undan hade de också gjort. Men kocken fixade till schnitzel, rödvinssky och potatis. De beklagade djupt det inträffade.

Inge och Fia hämtade mig och vi parkerade bilen på FOI:s parkering. Sedan gick vi runt och kollade på konstutställningen som är i parken. Kommer att lägga in bilder vid tillfälle.

Handlade lite på hemvägen och jag gick in till pappa med hans mat. Han höll då på att värma fryst mat. Hade glömt att jag sagt åt honom vänta till dess jag kom hem och att jag skulle bli lite senare. Så jag hade bett honom att äta ägg eller något mitt på dagen. Men det hade han glömt alltså. Ja, ja, han får väl ta den mat som jag kom med imorgon.

Maria ringde när jag kommit hem. Allt var bra. Barnbarnen sover hos sin pappa ikväll. På fredag kommer kanske Tove att sova hos oss. Oh, vilken gåva det är med barn och barnbarn. Ja, det är en gåva, det är säkert.

Fia fixade äggröra, bacon och prinskorv till sig. Inge och jag åt rester. Det blev köttfärslimpan, som vi hade i förrgår. Måste säga att Fia är suverän vid spisen. Hon är inte rädd för att göra nya saker för hon gillar att laga mat. Maria är lite avis på henne för hon gillar inte alls att laga mat.

Borde väl göra min räkningar, men jag gör dem imorgon. Har i alla fall gjort pappas, så något har jag gjort.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0