Måndag kväll

Hej igen kompis!

Så där nu var jag hemma. Ja, jag har varit det en stund. Men vi lagade mat tillsammans (jag och gubben) och så har vi ätit. Vi åt en LCHF-rätt idag och den var mycket god. Köttfärslimpa med blomkålsbuketter.

Sofia har åkt till Kalmar med en kompis (som också heter Sofia). Hon kommer hem imorgon.

På jobbet har det varit full fart. Redigerar en rapport. Så har jag varit till vårt bibliotek (mitt jobb har ett eget) och hjälpt till där i 2½ timme. Jag jobbar 20 % i veckan där¨. Brukar arbeta ca 2 timmar per dag måndag till torsdag. Men ibland säger mina fingrar ifrån. Det är mycket lyft av tung litteratur.

Vädret har verkligen varit kanon idag. Strålande sol och vindstilla.

Varit in till pappa nu ikväll. Han hade mått lite illa, men nu var det bättre. Satte in ppv-kanalen åt honom. Han ska se på Djurgården.

Maria stukade foten igår när de spelade fotboll. Hon skulle hämta bollen och missade att det var ett dike. Så idag hade hon ont. Ska väl ringa till henne snart och kolla hur det är. Vill även höra om barnbarnen haft det bra i skolan.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0