En solig, underbar tisdag (25/8-09)

Hej kompis!

Oj, vad dåligt jag sov inatt igen. Lade mig tidigt, för jag var verkligen supertrött efter att inte ha sovit så bra lördag- och söndagnatt.
Somnade före kl. 22 och så vaknade jag vid midnatt. Inge satt uppe och kollade en film! Var sedan på väg att somna, då han ska ut och röka och vår altan kan verkligen låta, när den inte ska det. Klarvaken!!! Hur kul är det då? Inge lade sig och det dröjde inte förrän han drog timmerstockar. Men jag låg vaken! Hörde musik som dunkade på håll. Var tvungen att gå upp och öppna altandörren (jag kan öppna utan att den låter). Det var studenterna som hade fest. Helt okej att de har fester, men måste de spela så himla högt att det hörs vida omkring. När klockan var 01.40 var det inte tyst. Nog borde det finnas en regel för de som bor ännu närmare, de sov nog inte mycket. Och många är vi som ska jobba. När klockan ringde 4.20, sov jag gott i alla fall.
Var på jobbet 5.40 och det blev full fart med rapportredigering. Inge ringde. Han skulle på coachmöte. Ringde pappa omkring kl. 9 och allt var bra. Fia ringde också. De hade det bra och skulle åka hemåt fram på dagen. Så ringde Inge! Coachmötet inställt pga. sjukdom.
Jag skickat iväg rapporter och fått ännu en rapport tryckt, som ska offentliggöras. Det rör på sig :)

Klockan 10 samlades vi på min enhet och diskuterade Verksamhetsplanen.  Jag gillar inte sådana här möten, men detta gick kanonbra. Vi blev klara på knappt två timmar. Efter det så promenerade vi till Golf Inn, en restaurang inte långt från jobbet. Vi tog alla Gorgonzolaöverbakad lax med soltorkad tomatcreme. Alltså det finns inte ord att berätta hur gott detta var!
Vi satt ute och åt och solen riktigt värmde. Hade ju ingen lust att gå tillbaka och arbeta. Men eftermiddagen gick fort den också. Slutade kl. 15 och åkte direkt hem och in till pappa. Han var redo att åka och handla. Gick bra på Willys. På hemvägen hämtade vi ett paket från Jotex. Ringde Inge och bad honom komma ut och hjälpa till med att ta in det. Jag hjälpte pappa med hans varor.
När jag kom in till oss pratade Inge och jag lite om dagen. Fia kom hem från Kalmar. Hon haft det bra, men är geomförkyld. Hon åkte iväg till fotbollsträningen med tjejerna födda 2001. Där är Tove (äldsta barnbarnet med och spelar). Inge blev så himla sur, för den inspelningsbara boxern, som vi haft på service och kom åter idag, lade av och fungerar inte alls.
Jag har precis duschat och sitter nu här. Fia kommit hem från träningen.

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0