Man är alltid mamma

Tack för kommentarer! Klart att jag tänker på mina vänner!

Inge gick upp när min klocka ringde och fixade kaffet. Jag gick upp och gjorde mig iordning. Inge kollade på ishockey :) Men givetvis så skjutsade han mig och Marita till jobben.

Lade in några fakturareferenser innan jag fortsatte med rapporten. Fia ringde och hon hade spytt även denna morgon. Inge skulle ju skjutsa upp henne till akuten och Håkan följde med även idag. Fia ville ju att jag skulle följa med, för Håkan skulle ha jobbat. Men jag sade att jag hade inte en chans. Skulle få besök och så måste jag jobba. Det var då Håkan sade att han följde med. Tack :) Jag förstår ju Fia för det är inte roligt att sitta på akuten i flera timmar (en hel dag blev det idag).

Jag blev klar med rapporten och skickade den till författaren. Fick positiv respons tillbaka även vad gällde omslagsbilderna. Sådant stärker :)

Strax efter klockan 9 kom Karin från Lundalogik (vårt adressystem). Vi hade lite frågor och hon hjälpte oss. Fick även lära mig en genväg i systemet och den ska jag använda, det lovar jag.

Fia ringde. Tagit nya prover och det spekuleras både hit och dit vad hon drabbats av. Dock var värdena bättre idag, vilket var positivt. 

Så blev hon skickad till Gyn igen. Men allt var bra. Då trodde de att äggstocken roterade när hon sov! Men så var det inte. För säkerhets skull ett ultraljud. Allt bra!

Ja, nu föregick jag eller hoppade av från dagen. Jag ber om ursäkt!

Lunch och så började jag på ett av 7 notat! Dessa 7 får ett "huvudnotat" och de andra får huvudnumret samt ett kolon och en siffra. Smart va??? Vet ni, men jag börjar se ljuset i tunneln. Behöver kanske inte jobba över nästa vecka. Gjorde ett notat klart idag så.....

Växeln ca 14.20. Inge hämtade mig 14.50. Till Maxi och handlade. 

Hem och in med varorna. Ringde Fia, men fick inget svar. Då gick jag in på wordfeud och chattade med Håkan. De väntade på svar!!! 

Käkat och sedan såg vi "Hem till gården". Därefter dammade jag.  Fia ringde mitt i och berättade att hon fick åka hem! De trodde det var en infektion som nu höll på att hävas. Kan inte nog berömma vårt sjukhus, som inte nonchalerade hennes symptom utan tog allt på största allvar. Tänk alla prover och undersökningar. Ja, en stor bukett rosor till alla!

Så nu är jag helt slut! Spänningen har varit olidlig alltså. Man är alltid mamma och oroar sig. Även Mia och barnbarnen har varit oroliga. Ja, det har väl Inge också, men han visar ju inte på samma sätt som vi gör (alltså klättrar på väggarna).

Här kommer dagens pussel. En varm brasa är  ju alltid skönt i vintertid:


Click to Mix and Solve





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0