Frusen

Sov nästan hela natten, vilket var välbehövligt. Gott var det med färskpressad apelsinjuice till frukosten. Fick ju ett glas över igår, då Casper inte följde med hem efter tjejernas fotbollsträning.

Väckte Inge vid 5-tiden! Hans tur att köra mig och Marita denna veckan. På jobbet då? Jo, en rapport var klar, så jag lade ut den på webben och sedan skickade jag till de som vi har utbytesavtal med. Gjorde även veckans matsedel till vår lilla restaurang.

Sedan hade jag fått en fråga via telefonen i fredags från en forskare. Hon undrade hur långt jag kommit med hennes rapport. Ja, den började jag med idag. Om hon hade skickat in rapporten innan jul, så hade den varit färdig nu. Men jag kör turordningsprincipen (så gott det går). Och den här rapporten tar tid, pga. alla lustigheter som är gjorda. Ibland fattar jag inte hur de bara kan frångå mallen. Det ställer till ett h*vete för mig.

Kallt var det inne idag också brrrrrrrr. Men solen har lyst! Dock hjälper det inte när det är både kallt och blåsigt.

Fia ringde när jag satt och åt. Hon mådde inte så jätte bra, men hon skulle ta en promenad med Dissie. Hon ringde en timme senare och då mådde hon bättre.

Ja, dagen den bara försvann och rätt som det var så var klockan 14 och dags för  hemfärd. Kom inte ut förrän 14.05 och det stod ingen bil där!!!!!! Men hallå?! Hade de åkt eller... Men så fick jag se dem komma (ja, Inge hämtar Marita först). Inge hade haft en traktor framför sig som drog upp en kö!

Tove och Elvira kom strax efter att vi kommit hem. Fixade smörgås och mjölk åt dem. Tove ville ha hjälp med appar till sin Iphone, men jag lyckades inte hjälpa henne! Sett på "Hem till gården".

Pratat med Lotta, som kom utanför. Lika trevligt varje gång :)

Elvira blev hämtad av sin bonuspappa vid 16-tiden.

Tove gjort läxor och jag kollade henne! Det har skett en stark utveckling sedan jag förhörde henne sist. För det första så tog hon fram läxan i ett huj! Förra gången fick jag tjata. Visserligen tycker jag att det är synd att de ska ha så mycket läxor. Allt borde hinnas med i skolan i synnerhet i denna tidsålder, där barnen oftast har en massa aktiviteter efter skoldagen.
Mia  hämtade Tove efter Caspers hockeyträning. Även Oskar var med. Det är ju bra att föräldrarna kan turas om att köra till Ljungsbro.

Dagens pussel gör ju att man svettas :) Någonstans i Grekland (kanske Cypern). 


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0