Det ville jag inte höra eller knappt veta

Idag var Marita ledig, så Inge skulle skjutsa mig. Han bad om väckning när min klocka ringde (ca 4.08). Det var NHL-hockey på TV:n. Inge gick upp och jag strax efter. Gjorde mig iordning och åt frukost. Tidningen kom ju inte, så när det var periodpaus, skjutsade Inge mig. Jag var på jobbet strax före klockan 5. Inte ens där hade morgontidningen kommit! Hämtade med mig ett par rapporter. Sedan skrev jag in det jag skulle och lade ut en av tre rapporter på webben. En var inte offentliggjord och en ska inte läggas ut förrän i slutet av denna månad.

Fortsatte sedan att redigera. Men det kom lite emellan! Fick hjälp av K att fixa bilder. Så hörde sig författaren av sig till den rapport, som jag lagt ut på webben! Han ville att den skulle komma ut på tisdag!!! Bara att ta bort! Lätt att göra det, men innan den försvunnit från hemsidan, har det gått en himla lång tid.

En kollega var på väg till Stockholm imorse, men fastnade i Flen pga. kabelbrott. Hon mejlade och till slut fick hon inse att det var lika bra att vända  hemåt.

Jo, det var ju -14,4 grader imorse och så blåste det en himla kall vind. Jobbigt direkt för mina lungor.

Klockan 14 hade jag stängt ner och gick ut för att åka med Inge och Fia till frissan. Fia har  jobbat idag och så åkte hon hem. Inge ville gå på stan en stund. 

Fia klippte sig först och så blev det min tur. Längtat efter denna dagen för nu var håret så jobbigt. Ibland vill jag låta det växa, men ibland inte. Jag passar bäst i kort hår och tycker nog att det är snyggast på oss lite äldre. Jag gammal? Nej, hur kan du tro det! Men långt  hår med inslag av grått är inte snyggt. Det blir mera liv i ett kort hår, som är grått.

Och så kom det då från min frissa: Jag ska sluta och börja där XXX. Men hallå sade jag! Du får inte sluta för du känner alla mina virvlar! Följ med mig då. Visserligen är det dyrare där, men jag kan nog förhandla ett bra pris. Och det hoppas jag på!

Inge hade gått och hämtat bilen. Han frös under sin promenad. Förstår jag mycket väl för vinden var bitande kall.

Vi åkte in till vår köpcentra och köpte dill. Fia tog sedan bilen till Håkan.

Jag och Inge  har sett på "Hem till gården". Nyss åt vi fläskkotlett, färskpotatis  och kantarellsås. Gott så in i den.

Fia ringde och undrade om det var ok att hon stannade och kommer hem imorgon. Ja, ja, vad säger man! OKEJ!

Dagens pussel:


Click to Mix and Solve



Kommentarer
Postat av: Inger Forsman

Fia tänkte väl på bilen om det var ok att vara kvar.

2012-02-03 @ 20:25:47
Postat av: Gunilla

Du har så rätt Inger! Det var bilen hon tänkte på!

2012-02-04 @ 10:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0