Mycket positivt

Började regna när vi åkte imorse. Och mörkt var det länge utanför mitt kontorsfönster. När det är så, känns det mycket segt. Förresten så sov jag till klockan ringde och jag hade gett vad som helst för att få sova längre, men.... Tänk om jag kunde sova lääääänge på helgerna, men inte då.

Jag höll på med att kolla publikationerna på nya webben, när allt "åkte ner". Både intranätet och vår hemsida. Jag kunde inte göra något, vilket kändes snopet. Då gick jag till biblioteket och registrerade tidskrifter. Något ska man ju göra :)

Hade fått en rapport för redigering när jag kom tillbaka. Började med den direkt. 

Ringde Inge. Han skulle hämta mig efter jobbet, så jag bad honom ringa på hos Stefan och säga att han inte behövde hämta mig.

Inge kom kl. 14 och då slutade det att regna. Vi åkte till pappa. Han satt i matsalen och blev jätte glad när vi kom. Han undrade var jag var igår och jag sade som det var: Att jag inte hann. Idag lät det som att han suttit själv och ätit. "Alla andra var på kontroller", sade han. Så kollade jag till och vad fick jag se? Jo, pappa satt ju för sjutton i en vanlig stol och bakom honom stod en rullator!!!!! Men pappa!!! Så glad jag blir!! Och han var också glad. Dock går han inte iväg utan att någon personal är i närheten. Det är ju bra att han är försiktig. Nu väntar han på korttidsboende och sedan annat boende. Pappa är helt med på detta. Och han behöver ha sällskap. Vi åkte ca 15.45 för vi skulle skjutsa ner Fia och Casper till Mia. Det gjorde vi :)

Ja, så det andra roliga idag: Casper och killarna i hans fotbollslag åkte till Norrköping (Fia, Thomas och Tove också). Småkillarna skulle följa Norrköpings- och Gävlekillarna in på planen. Mia kom  hit för hon ville se det på TV. Men pyttsan!!! Canal Extra visade laguppställningarna när de tågade in. Vi såg ingenting!!!!! Vi önskade att denna match varit huvudmatchen, för då hade vi nog fått se dem. Nu var det någon som fotade, så vi får hoppas på bild.

Mia åkte till Lasse och jag har sett på "mina" program.

Dagens pussel: För dig som har båt är det väl snart dags att dra upp den!

Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0