Härligt när det röjs

Vaknade innan klockan ringde. Det var väl för att håret var nytvättat och då är det lite extra som ska fixas. Men, jag tycker att håret har vuxit som sjutton sedan jag klippte mig sist (4½ vecka sedan). Hur ska jag stå ut till den 2 december????

Det har varit en blåsig och mulen dag. Inne på jobbet är det kyligt för det blåser kalluft. Vi klagar och klagar. Stackars Herr B på AH. Men jag har ju satt på värmen blev svaret. Ja, men det blåser ju kall luft!! Aj, då är det på viset? Då ska jag se om jag kan fixa det :) Jag tog med mig en filt hemifrån, som jag lade på min stol. Det blir lite varmare, men inte i nacken. Kan ju för sjutton inte sitta med filten om axlarna :)

Fixat lite med TP. Haft möte med min chef om lite av varje som rör jobbet.

Inge och Fia har röjt på förrådet idag. Fia ringde vid ett tillfälle och frågade om de fick kasta en madrass. Släng!!! En matta då? Släng!!!! Så himla skönt att få röjt där.

Gick och bytte av Kicki i växeln klockan 15.15. Men så kom Susanna och sade att hon kunde sitta för hon skulle på puben. Jaha, tänkte jag!! Fia skulle ju hämta mig efter sitt besök hos en kompis. Jag ringde henne, men fick inget svar. Efter en stund ringde Fia och hon skulle komma. Så jag jobbade "bara" till kl. 16 idag. Inge höll på i garaget när vi kom hem. Vårt är nästan tömt. Vi ska ju ta pappas garage. Pratade lite med alla gulliga små barn som var i lekparken med sina föräldrar. Oh, de är för goa när de är i 2-årsåldern :)

Fia fixade sin mat och jag värmde min blodpudding. Åt tillsammans och så fick jag diska :) Nej, det gör mig ingenting, då jag gillar att diska.

Brorsan var nyss här och hämtade pappas sekretär. Inge  hjälpte honom att lasta in den i bilen. Jag känner att jag måste in och fortsätta att röja i lägenheten. Får bli helgen eller? Njae, nästa helg är nog bättre (tror jag).

Började regna nyss och det skulle ju bli regn så.....

Om en halvtimme börjar våra TV-program och de håller på klockan 22. Kvällen är räddad! Imorgon ska jag till Stockholm med mina kollegor. Kommer hem på kvällen. Dock är jag nog för slö för att starta datorn och skriva blogg. Men håll ut!! På fredag ska  jag väl orka med att skriva en :) Må så gott alla!


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0