Lite spöklikt

Inatt har inte ytterbelysningen fungerat på våra hus, vilket gjorde att det var hemskt mörkt. På topp så låg dimman tät, vilket gjorde att det nästan blev spöklikt! Dessutom så lyste det inte i våra trappuppgångar, vilket det borde ha gjort (s.k. nattbelysning). Felet är tydligen bara husraden där vi bor (6 hus).

Det var bara +0,6 grader imorse och jag hörde på radion att de varnade för lokal halka. Det får gärna vara vinter, bara man slapp dessa hala vägar.

På jobbet var det fullt upp. Ny rapport inkom, som visade sig tillhöra en annan serie. 

Haft genomgång i Apsis. Snart så ska väl även jag komma igång med det.

Tog en promenad på en halvtimme tillsammans med Kicki mitt på dagen. Solen lyste och det var verkligen ett helt underbart väder.

Fortsatte redigera rapporter. Ner till växeln ca 15.15. Bytte av Kicki. Fia ringde när hon slutade för dagen. Haft det bra även idag. Härligt alltså! Inge har också ringt. Han kom och hämtade mig 16.40. Vi tankade och så hem. Jag käkade lite och så har jag sett på "Hem till gården".
Trots att jag ringde felanmälan imorse, så har vi ännu inte några fungerande lampor utomhus och ej heller nattbelysning i trapphuset. Sådant här är ju viktigt att de åtgärdar med tanke på tryggheten.

Dagens pussel; Kortet kan vara taget precis var som helst i Sverige, men kommer säkerligen från Canada:

Click to Mix and Solve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0