Hämtade våra goa grannar i Stockholm

Jag sov till ca 6.20 idag, men var vaken inatt. Fia kom upp strax efter kl. 7. Hon åkte till tjejernas fotbollsträning. De tränar klockan 8 på söndagsmorgnarna (inomhus). Jag gjorde mig iordning. Såg sedan på fredagens avsnitt av "Hem till gården". Väckte Inge ca 9.05. Han trodde att jag ätit frukost, så han gjorde iordning åt sig själv. Men jag hade ju väntat på honom :)

Fia kom hem efter en lyckad träning. De hade kört något nytt med tjejerna, som verkligen uppskattades. Fia gjorde sig iordning och klockan 10.01 åkte vi ut från parkeringen och mot Stockholm.

Ringde till Stefan och Marita när vi passerade Sillekrog. De undrade om vi inte ville komma och fika hos sonen och hans sambo. Det ville vi gärna, men först skulle vi ta en promenad inne i Stockholm. Strax efter ringde de igen. Sonen (jag kan inte stava till hans namn, men tror typ Georgies) skulle skjutsa in dem till stan (de bor på Värmdö) så vi bestämde att träffas i närheten av Grand Hotell. De kom och de flyttade över till vår bil. Vi hade tänkt att parkera på Skeppsholmen, men då säger Georgies att det är fri parkering runt om inne stan på söndagar. Det hade vi ingen aning om :)) Så vi parkerade på Sveavägen, precis utanför Adolf Fredriks kyrka. Sedan promenerade vi bort till Drottninggatan. Första stoppet blev Manhattan. Där köpte både Marita och jag varsin tröja. Precis som den jag köpte förra torsdagen, men en annan färg. Sedan fortsatte vi mot Gamla Stan. Vi fick se en "staty". Jag sade till Stefan att det var en livs levande människa, men Stefan trodde mig inte. Han plockade upp ett mynt och gick och lade i hinken. Gissa om han blev rädd när "statyn" rörde på sig och gav ljud ifrån sig. Vi fick oss alla ett riktigt gott skratt! Gick till pappers och bokaffären, där vi köpte vykort och  julkort. Sedan vände vi och gick tillbaka. Rundade "Plattan" och gick mot Hötorget. Sedan till Drottninggatan igen. Fia var in på Zara och köpte en kofta. Därefter till Adolf Fredriks kyrkogård där jag fotade Olof Palmes gravplats:



Vi började bli lite sugna på något och det slutade med att Stefan och Marita bjöd oss på korv och pommes. Det smakade jätte gott. Var ju inte liksom meningen att de skulle betala, men Stefan är så himla envis.

Därefter satte vi oss i bilen, som inte hade några böter, och styrde färden hemåt. Stannade i Nyköpings Bro, där vi besökte toan samt tankade i lite. 

Inge älskar verkligen vår nya bil. Det märkte han verkligen nu när han fick köra lite längre. Och på hemresan satt jag i mitten där bak, vilket var helt okej. Vi hade liksom plats.

Var hemma omkring 17.15. Jag ringde brorsan. Han var på väg till pappa och kommer hit när han hämtat Kristina vid tåget.

Har precis gjort stuvad potatis och stekt isterband. Passade även på att fixa en omelett till frukosten måndag och tisdag.

Nu ska jag surfa runt lite innan det är dags att bära kartonger från pappas lägenhet och in i brorsans bil!



Kommentarer
Postat av: Marita



Tack för en trevlig dag Kram

2011-11-06 @ 19:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0