Anders braskade inte, så....

Imorse när jag kom upp var det +7 grader! Jisses alltså, det är ju vår. Vi sade just det igår, när vi åkte till Motala, att det känns som vår och inte som att vi snart har jul. Dock var det väldigt tomt i Göta kanal. Inte en båt så långt ögat kunde se.

Idag åkte jag med Stefan och Marita. Marita fick penicillin för sin inflammation i tanden. Hua ligen.

Porten var nu utbytt och den är precis likadan som den gamla.

Dagens pussel:

Click to Mix and Solve

Det finns inget mysigare än att ta tidiga morgonpromenader utmed stranden, när man är utomlands. Ja, det är säkert lika fint här i Sverige, men se det har jag inte upplevt. Har jag varit vid havet, så har det varit där det är klippor. Eller som när vi var i Gladsax och åkte för att fiska. Vi blev helt översållade av rapsbaggar. Det var nästan så att vi alla fick panik. 

Som rubriken säger, så braskade inte Anders idag. Undrar om det blir minusgrader och kanske lite snö till jul. Ja, ja, det får vi se.

På jobbet har det varit fullt upp (som vanligt). På eftermiddagen fick jag min nya telefon. Snacka om snabb leverans. Den beställdes igår och idag var den på jobbet. Susanna hjälpte mig att fixa till den. Det är en HTC, vilket räcker åt mig.

Inge hämtade mig efter jobbet. Vi åkte hem efter de kassar, som jag gjort iordning åt pappa. Inge hade nämligen glömt dem, trots att det var det sista jag sade till om :) Jag gick in och kände att dörren var upplåst. Nej, inte glömde han väl låsa? Men Fia var hemma och hon hoppade till när jag kom in. Hon skulle precis cykla iväg till Malmslätt.

Jag och Inge åkte till pappa. Han körde runt i rullstolen. Vi ställde in blomman och lite annat. Sedan fikade vi med allihop. Pappa tjatade om julen och hade fått för sig att det är julafton imorgon. Nej, pappa det är 25 dagar kvar. Oh, fy f*n... 25 dagar!!!!!!!!!! Och det tjatar som f*n om julen här. De är ju inte kloka. 

När vi kom hem, fixade jag en omellett och så har jag duschat. Därefter kollade jag på "Hem till gården".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0