Nog finns det knäppgökar

Även imorse fick vi skjuts till jobbet. Vi vägrar att cykla i denna blåst, som råder. Och stämmer 10-dygnsprognosen, så ska det fortsätta blåsa! Shit också!!

Fullt upp på jobbet. Har ägnat även denna dagen åt intresseanmälningar. Har satt in dagens och gårdagens i pärmar, som nu börjar bli tjocka! Alltså det är bidrag från de som vill föreläsa eller ha en session på nästa års stora konferens. Som ni förstår så gör sig inte detta av sig självt utan det är förberedelser lång tid innan. Nämnden ska gå igenom allt och sortera ut.

Ringde pappa imorse och allt var bra!

Hann inte med biblioteket idag, men får ta det imorgon. Ska även skicka iväg en rapport och sedan ska jag väl sätta mig med redigering.

Fia hämtade oss klockan 14. Direkt hem och jag gick in till pappa, som satt och kollade på en gammal ishockeymatch :))

Fia och jag sett en film. Sedan duschade jag. Hade ju tänkt att gå spåret, men törs inte pga. blåsten. Det kan ju faktiskt blåsa ner träd för hur konstigt det än låter, så har vi träd kvar i skogen :))

Var in till pappa och ändrade kanal åt honom. Han skulle se Malmö–Helsingborg.

Fia följde med Maria och Casper på fotboll. Lasse spelade. Tove var hemma själv. Eller rättare sagt; hon hade en kompis hos sig.

Jag satte mig och kollade på "Hem till gården" och sedan "Arge snickaren". Tack för att det finns Play på datorn!!!! Guld värt måste jag säga.

Så kom Inge in till mig och berättade att matchen var avblåst. Helsingborg hade gjort mål och strax efter slängdes ett knallskott nära Helsingborgs målvakt. Matchen ställdes in efter diskussioner.

Men hallå! Är detta idrott? Verkar ju som att de som gör så här, inte har på arenorna att göra. Ska det bli så att det blir total kroppsvisitering innan man släpps in på matcher??? Verkar ju inte bättre. Eller ska våra lag spela för tomma läktare?

Ringde till pappa och sade att  han kunde ta pil upp och se på speedway istället!

Och ute fortsätter det att blåsa. Ja, det blåste så mycket, att Fia kom hem efter första halvlek. Naturligtvis så åkte Maria och Casper också hem för Fia åkte ju med dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0