Skördat svarta vinbär

Sov till ca 5.45, men låg kvar till 6.20. Gjorde mig iordning och så på med datorn. Kollade runt lite innan jag gick till tvättstugan. Körde igång klockan 7. Hade bara 2 maskiner idag.

Såg sedan på Fb att min bästa väns pappa hade lämnat jordelivet igårkväll. Han har kämpat emot länge, men igår släppte han taget och tog emot sitt barnbarns hand i grinden in till Sommarlandet.

Jag gick in till pappa klockan 9 med tvätten och han blir som alltid, lika förvånad över att jag är klar så tidigt. Fyllde på hans medicin och pratade en stund.

In med vår tvätt och inväntade att Inge skulle vakna. Fia sov hos Maria. Inge kom upp och det blev frukost. Diskat och bäddat. Därefter tog jag mitt litermått och gick ut till svarta vinbärsbuskarna. Har ju plockat 9 liter innan. Varmt var det, men det var bara skönt. Pratade en kortis med Lisa. 

Undrade så varför inte döttrarna hört av sig, så jag rinde på deras mobiler. Inget svar. Ringde hem till Maria. Inget svar! Ringde även på barnbarnens mobiler utan något svar. Gissa om jag blev orolig. Till slut ringde Fia. De var och badade någonstans utanför Ljungsbro och det var mycket dålig täckning där. Skönt att veta att allt var bra.

Inge har klippt gräset hos oss, grannen samt hos pappa. Jag var in till pappa och fixade TV:n åt honom. Fortsatte plocka bär.

Klar ca 14.30. Då hade jag plockat 8 liter. Frös in 6 liter. Jag tänkte göra saft imorgon. Skönt med en dusch när allt var inplockat.

Jag gjorde sedan färsbiffar, som Inge stekte. Vi tog stekt potatis till. Gott... mmmm

Våra goa grannar, Stefan och Marita, kom hem från Grekland idag. De längtade hem för de hade +40. Gick inte att vara ute och det förstår jag. Sådan värme är inte skön.

Har regnat lite ikväll, men inte så mycket.

Väntar på att Fia ska komma hem. Har inte hört något sedan  hon ringde från badet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0