Trött, men det ska man väl vara

Inge bad mig igårkväll att väcka honom 4.30 för det var NHL-hockey på TV:n. Men när jag stängde av väckarklockan, gick Inge upp! Jag drog mig en stund. Inge fixade kaffe. Gjorde mig iordning och så åt jag frukost. Gott med hembryggt kaffe innan jobbet :)

Marita åkte med oss. Det var lite frostigt och det  hade även kommit lite mera snö. På jobbet fortsatte jag fixa e-postadresser. Det tog flera timmar. Jisses alltså, men ca 225 föreläsare/ordföranden har inte anmält sig. En påminnelse gick ut. 

Jag fick faktiskt iväg en rapport för offentliggörande och en rapport till på tryck. Hoppas att jag hinner få ut dem också. Skicka kan jag göra efter nyår, det är inte det viktigaste. Kundenkäter tror jag inte  heller är lämpligt att skicka nu.

Efter att påminnelsen gått ut, märkte jag det. Men de som är föreläsare/ordförande anmälde sig som deltagare. Blev visst något strul. Så imorgon bitti har jag att göra. Flytta över alla på ett annat kort osv. Biblioteket kan glömma att jag kommer. Det här är mycket viktigare just nu. Som det ser ut nu, så kan jag nog inte vara ledig på torsdag, men jag hoppas förstås.

Fia och Inge har varit iväg ett ärende. Sedan skjutsade han henne tillbaka till Håkan. Jag som trodde att hon skulle vara hemma denna veckan. Så jobbar hon visst onsdag och torsdag. Vi ska hämta henne på julafton innan vi åker till pappa och kyrkogården.

Mia och Casper hade varit och fikat med Inge mitt på dagen. Casper mår bättre nu så imorgon blir det skolan igen. De lämnade av några julklappar.

Jag arbetade till klockan 15. Då kom Inge och hämtade mig och vi åkte till pappa. Trodde att de hade fikat, men de skulle det! Så även vi fick kaffe. Allt var bra med pappa, men den vänstra handen är ihopvikt mest hela tiden. Tråkigt faktiskt, men han använder den ju inte så mycket.

När vi kom hem, tog jag en dusch och så har jag sett på "Hem till gården". Det fick bli på TV:n för på datorn segar det så in i den.

Nu ska jag surfa runt lite. Är jätte trött, men kan ju inte lägga mig redan :))

Dagens pussel kommer här:


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0