Regn och blåst, men frost imorse

Vaknade redan 2.30, men lyckades slumra till ca 4.15. Gick upp och läste tidningen. Idag minsann var den kommen. Två dagar i rad har jag fått läsa tidningen efter arbetet och det är inte roligt. Betalar för morgontidning och inte gamla nyheter.

Det var -2,4 grader och bilarna på parkeringen var vita av frost.

Segade på datorn. Jag stängde av rautern och startade om, men det hjälpte inte. Kunde inte se på "Hem till gården"...grrrrrrrr

Duschat och gjort mig iordning. Fixat färskpressad apelsinjuice och plockat fram frukosten. Väckte Inge när den va klar, ca 9.40. 

Diskat och bäddat. Sedan ringde vi till 3. Det visade sig att några kunder, som tidigare hade haft en annan internetleverantör, hade blivit mixade på något tokigt sätt. De bad så mycket om ursäkt och bad mig starta om rautern om en halvtimme. När jag gjorde det, så fungerade allt perfekt igen.

Fia kom ca 12.05. Vi åkte då med travet och sedan var vi till Coop Extra och kompletterade lite. När vi kom hem, satte jag igång att göra saffransdegen. Efter det rev jag apelsinskal och även mandelmassa. Rörde ihop detta med rumsvarmt smör, vaniljsocker och lite apelsinsaft. Sedan fick de stå. 

Inge och Fia åkte till Jonas, som nu är hemma på en kort visit. Han hade hämtat Samuel och så är de hos Irene. De skulle på hockey allihop, men fikade innan.

När degen jäst, kavlade jag ut och smorde på röran. Rullade ihop och skivade och lade i formar. Och så in i ugnen.

Så här blev de:



Det blev inte så många, men de blev goda!

I veckan får vi väl baka lussekatter också.

Har även tvättat två maskiner. Nu väntar jag på att få sätta in en bit fläskkotlett i ugnen. Fia skulle ringa när det var dags.

Det har regnat och blåst på eftermiddagen.


Dagens pussel blir en...... ja, vadå :)


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0