Julafton 2011

Jag vaknade ca 4.40 och var klarvaken, så jag gick upp efter ca 10 minuter. Satte igång att skala potatis, dels till julbordet, dels till en Janssons frestelse. Och den sistnämnda fixade jag till och satte in i ugnen. Därefter duschade jag och gjorde mig iordning. Helt otroligt, men klockan 6.20 var jag fix och färdig och även min Janssons frestelse var klar. Läste tidningen och så på med webbradion. Det var ju Ring så spelar vi!!! Väckte Inge ca 9.45. Då var gröten klar och även den nypressade apelsinjuicen. Frukost alltså!!!

Flickorna ringt och önskat god jul :) 

När jag höll på att leta kläder och Inge var på väg till duschen, ringde det på dörren. Det var våra goa grannar; Stefan och Marita. De förärade oss med en flaska Ouzo. Jag skämdes för jag var ju inte klädd ordentligt. Ursäktade oss med att vi skulle iväg. Och det skulle vi ju! Först till pappa. Allt bra med honom. Lite tråkigt är det, för han är inte alls så pratsam som han var förr! Men det har väl med sjukdomen att göra. Vi åkte till kyrkogården efter besöket hos pappa. Tände ljus och därefter hämtade vi Fia  hos Håkan. När vi kommit hem och jag fått av mig ytterkläderna ringde jag på hos Stefan och Marita. Överlämnade en blomma i julgåva.

Inge fixat med maten och jag har dukat. Fia slog in julklappar. Omkring 13.30 kom Mia och barnen. Vi satte oss till bords omrking 13.55. Ungarna åt räkor och rostbiff så det stod  härliga till. Så började vi diskutera tomten. Skulle han komma till oss eller.

Jag ringde på hos Stefan och Marita och undrade om de kände till någon som var ledig. Och det gjorde de!!! Tack underbara goa grannar för att ni tipsade oss om denne underbare tomte, som till och med "satte Inge på plats". Han satt som ett frågetecken!!! Tomten gjorde ett kanonfint arbete och barnen var mer än nöjda.

Håkan kom till oss ca 18.20. Mia och barnen åkte till Lasse omrking 18.45. Då var det -2,5 grad ute  och Mia fick skrapa bilrutorna.

Har suttit här och tagit det lugnt. Fia och Håkan tog vår bil och åkte strax efter halv tio. Fia jobbar imorgon och tar bilen dit. Sedan ska jag och Inge ta en promenad imorgon och hämta den.

Brorsan ringt ikväll. Jisses alltså men deras julgransfot hade gått sönder och det var jätte blött. Dessutom barrade granen och det var väl inte underligt om den inte fått något vatten.

Nu är det snart natti, men först kommer dagens pussel, som jag tillägnar Marita!


Click to Mix and Solve




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0