Fredag och jag är rätt så mör eller trött

Ja, denna dagen har varit mycket hektisk, men ack så himla rolig. Jag älskar verkligen mitt jobb för det är nya utmaningar hela tiden! Förlåt min goa vän, K!  Jag var till biblioteket först eller först och först.... nu ljuger jag. Satt ju med en anmälan direkt när jag kom. Varken den som ville anmäla eller jag lyckades. Ända till det "poppade" till i min skalle! Det var för många ord i "Övrigt-rutan". När jag upptäckte det, så var det inga problem. Registreringen lyckades. Till biblioteket och registrerade tidskrifter. Sedan har vi fortsatt snacket om avbyte i växeln. Vi ska  ha var sin dag, då vi byter av fikarasterna! Jag tog torsdagen :) Passar mig som handen i handsken! För då åker vi direkt  och veckohandlar. Jag är säker på att Marita blir hämtad av Stefan då :)

Ja, jisses alltså! Imorse när jag kom till jobbet, var det mörkt i yttre entrén och jag tyckte det var lite, lite otäckt. Men in gick jag för jobbet kallade  ju. Så kom jag till Beredningsköket, där jag skulle lägga in min mat. Där var det också becksvart. Aj, aj, aj!! Men det var ju julfest igår och de hade säkert gjort  något med belysningen. Till mitt rum och det gick bra :)) Man måste bita ihop alltså.

Ja, det har varit full fart på jobbet idag. Jag har skickat iväg kundenkäter helt själv. Gissa om jag är stolt!!!!

Mia ringde och då snöade det!!!

Förresten måste jag tacka för inlägg/kommentarer. Jo, du "Sickan" jag står också ut med damm, men det får gå till en viss gräns. Försöker nog att spola rent på badrummet ett antal gånger per år. Man kan ju få oväntat besök och då duger inte Gevalia :))

Bytte av K i växeln klockan 15. Kom ett och annat samtal. Fia, som var hemma en kort stund, följde med Inge och hämtade mig. Hon kom in och tur var det (blev ett avbrott här pga. att batterierna tog slut i tangentbordet). För jag fick agera registrator och springa iväg och hämta ett diarienummer. Jisses alltså! Komma 5 minuter innan växelns stängning en fredag och be om ett diarienummer!!! Det gick ju bra, trots allt, men jag hade ingen aning om klassificeringen.

Hem och det var verkligen superskönt att få komma hem. Lite ilsken var jag för de stövletter som jag köpte i Norrköping, gick sönder idag! Jag som verkligen älskade dessa. Men man kan nog inte räkna med annat. De köptes ju på Willys :) Willys ska  nog hålla sig till matvaror och inte något annat.

Fia åkte iväg! Det var lite julfest på kanslit ikväll. Inge och jag har ätit hummer. Vi delade på en för vi visste inte alls hur det skulle vara. Ingen av oss  har ätit det tidigare. Men vi ångrade oss. Vi skulle köpt var sin. Så det får bli så nästa gång.

Har pratat med Pia. Hon ringde när jag satt i växeln och då går det inte så bra att prata med någon kompis. För rätt som det är så är det mycket folk runt disken. Allt var bra med henne och vi lovade att höras av så att vi kan träffas.

Dagens pussel är väl något som vi alla gillar. Jag pressar alltid apelsiner på helgen och njuter av drycken.


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0