En liten utflykt blev det

Varit vaken ett par gånger inatt, men lyckats somna om. Hörde dock när tidningen kom kl. 6.10, vilket var ovanligt sent. Inge gick upp strax efter, men lade sig igen och somnade direkt. Jag gick upp ca 6.35. Läste tidningen noga och sedan datorn. 

Satte igång att pressa apelsiner ca kl. 9.30. Tyckte det började bli dags för frukost. Väckte Inge när allt var klart. Bäddade under tiden som Inge gjorde sig iordning. Åt frukost, diskade och så dammsög jag av i datorrummet + lite i lilla hallen (Rocky hade sprutat ut sågspån). 

Pratat med Fia. Hon, Håkan och Stoffe har ju Mias bil och är i Nyköping. Det är även Mia för Casper har haft hockey-cup där idag. De båda åkte med Micke. Thomas flyttar idag och Tove är hemma och hjälper honom.

Inge undrade sedan om vi skulle ta en sväng och det var jag med på. Först ett varv på stan. Sedan åkte vi mot Söderköping. Vidare mot Mem och så svängde vi mot Östra Husby. Över till Skenäs, där vi tog färjan över till Kvarsebo. Förbi Kolmårdens djurpark och sedan hemåt. Jag ljuger inte, men det var ingen rusning på färjan mellan Skenäs och Kvarsebo. Skillnad mot när vi åker den här turen på sommaren.

Ja, jag vet! Många undrar nog varför vi inte åkte till Nyköping och kollade på Casper. Men vi hinner nog med att åka på cuper. Jag tycker det är mysigt att åka bilen och se lite annat. Såg bland annat en räv springa på ett fält. Snart är jag tillbaka till jobbet igen. Jag tror att Casper förstår.

Vi ska snart äta helstekt entrecote och potatisgratäng.

Men jag förstår inte varför jag känner mig så trött. Klockan är bara 17 och jag skulle kunna lägga mig! Lär nog inte orka vara uppe till 12-slaget imorgonkväll. Och för min del så känns det som en vanlig lördag.



En draghund blir dagens pussel:
Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0